تاریخ: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۱:۰۵
بازدید: ۱۲۹
کد خبر: ۱۳۲۸۸۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
عضو ناظر مجلس در شورای عالی معادن:

معادن کشور به خوبی می توانند نیاز صنعت فولاد را تامین کنند

می متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس: معادن نقش مهمی در صنعت فولادسازی کشور دارند و به نظر من معادن و صنایع معدنی می توانند به خوبی نیاز صنعت فولاد کشور را تامین کنند.
معادن کشور به خوبی می توانند نیاز صنعت فولاد را تامین کنند

فرهاد طهماسبی

به گزارش می متالز، فرهاد طهماسبی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به نقش کلیدی معادن در صنایع فولاد کشور پرداخت و گفت: با توجه به اینکه مواد اولیه صنایع فولاد از معادن تامین می شود، معادن نقش مهمی در صنعت فولادسازی کشور دارند و به نظر من معادن و صنایع معدنی می توانند به خوبی نیاز صنعت فولاد کشور را تامین کنند. فقط بعضا جانمایی صنایع فولاد به نحوی بوده که تامین مواد اولیه با آمایش سرزمینی مطابقت ندارد و همچنین در صدور پروانه اکتشاف و بهره‌برداری هم دقت‌های لازم در گذشته صورت نگرفته است.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی معادن در ادامه به نقش مواد اولیه صنایع فولادی کشور پرداخت و گفت: هرچه معادن بتوانند مواد اولیه را راحت تر و بیشتر تامین کنند؛ صنایع فولاد هم به صورت زنجیره ای می توانند نقش مهمی در کنترل بازار، تنظیم قیمت ها و میزان عرضه و تقاضا داشته باشند.

نماینده مردم نی‌ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی به مشکل اساسی این روزهای صنایع معدنی پرداخت و افزود: مشکل اصلی معادن در حال حاضر تامین نقدینگی و تامین تجهیزات است زیرا باید ماشین آلات جدید و پیشرفته در صنعت معادن استفاده شود و تامین این تجهیزات پیشرفته از طریق واردات با مشکل اساسی روبروست و امروز بیشتر درگیری معادن این موضوع است.البته ما در صنایع مختلفی وابسته به ماشین آلات خارجی هستیم که به لطف خدا و تکیه برتوان داخلی این وابستگی ها در حال کم شدن است و پیشرفت های خوبی هم داشته ایم اما بازهم وابستگی های شدید است و باید با برنامه ریزی دقیق این وابستگی ها کاهش پیدا کند.

طهماسبی به مشکلات ساختاری در اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: مشکلات ما در عرصه های مختلف اقتصادی، مشکلات ساختاری و بلند مدت است و صنایع معدنی و صنایع وابسته به آن هم از این مشکلات بی نصیب نمانده اند و تامین مواد اولیه صنایع وابسته به معادن مثل فولادسازی ها از نمونه این مشکلات است.

وی در پایان در پاسخ به نقش شواری عالی معادن برای حل مشکلات صنایع معدنی گفت: شورای عالی معادن بیشتر روی سیاستگذاری های کلی و حل اختلافات در حوزه معادن فعالیت می کند و نمی تواند نقشی تاثیرگذاری در تامین تجهیزات یا در تنظیم قیمت محصولات معدنی داشته باشد.

عناوین برگزیده