تاریخ: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۲:۵۴
بازدید: ۴۵۸
کد خبر: ۱۳۳۰۴۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
دکتر تابش معاون وزیر و رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور:

ما تمام قد در کنار شرکت آلومینیوم ایران هستیم و از آن در امر خطیر تولید، حمایت می‌کنیم

می متالز - نشست دکتر تابش، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با مهندس احمد مجیدی مدیرعامل شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) در این شرکت برگزار شد.
ما تمام قد در کنار شرکت آلومینیوم ایران هستیم و از آن در امر خطیر تولید، حمایت می‌کنیم

به گزارش می متالز، در ابتدای این نشست که با حضور آقایان فرخی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی و جعفری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی برگزار گردید، مهندس احمد مجیدی ضمن خیر مقدم به دکتر تابش و هیأت همراه، به ارائه گزارش مفصلی در خصوص تأسیس و چگونگی روند فعالیت شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) پرداخت و گفت: اگر می‌خواهیم به تولید ادامه دهیم و ایرالکو را به عنوان یک شرکت مادر صنعتی همچنان سرپا نگه‌داریم، می بایست سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، به طور جدی از این صنعت استراتژیک حمایت نماید. وی سپس به بیان مشکلات عدیده‌ی ایرالکو در تأمین مواد اولیه پرداخت و موانع و دشواری‌های این بخش را تشریح نمود.

در ادامه‌ی این نشست، دکتر تابش از مدیریت و تمامی کارکنان شرکت آلومینیوم ایران که در این برهه‌ی حساس به امر خطیر تولید باکیفیت می‌پردازند، تقدیر و تشکر نمود و افزود: اگر تولید باکیفیت به وفور در جامعه موجود باشد، بهترین گزینه برای رعایت حقوق مصرف کننده است. وی همچنین به مقوله‌ی انحصار در تولید اشاره نمود و افزود: انحصاری بودن اشکال ندارد، بلکه انحصارگر بودن است که باعث بروز مشکلات می‌شود و فرصت حضور در بازار را از سایر رقبا سلب می‌نماید.

دکتر تابش در ادامه به تبیین و تشریح مشکلات بخش تولید پرداخت و گفت: بزرگترین مشکل تولید آشنایی با زنجیره تأمین و تولید است و با موانع زیادی که امروزه بر سر راه تولید وجود دارد، این امر؛ بسیار مشکل شده‌است و این موضوع موجب شده تا مصرف کننده در مضیقه قرار گیرد.

مدیر عامل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با برشمردن مشکلات فراوان واردات مواد اولیه، تأمین ارز و سایر معضلات تولید و نیز اهمیت حفظ اشتغال موجود در شرکت آلومینیوم ایران تأکید نمود: ما تمام قد در کنار شرکت ایرالکو خواهیم بود و از آن در امر خطیر تولید، حمایت می‌کنیم.

همچنین دکتر تابش در مصاحبه با صدا سیمای استان مرکزی در خصوص هدف و ارزیابی خود و هیأت همراه در بازدید از ایرالکو گفت: در سفر به استان مرکزی، اولین بازدید را از شرکت آلومینیوم ایران داشتیم و خبر خوشحال کننده‌ای که پس از این بازدید باید عنوان کنم این است که تولید ایرالکو با فعالیت شبانه‌روزی واحدهای تولیدی این شرکت، بالاتر از ظرفیت اسمی آن می‌باشد که حقیقتاً  تجلی بخش منویات رهبر معظم انقلاب در سال جهش تولید است.

در بخش دیگر این نشست، مهندس فرخی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی به موقعیت حساس فعلی اشاره نمود و گفت: امروز کل کشور و به ویژه صنایع، در موقعیتی خاص قرار دارند و باید قوانین و مقررات دست و پا گیر را اصلاح نماییم؛ باید نهضت مقررات زدایی داشته باشیم تا کارها سریعتر انجام پذیرند و شاهد تسهیل در امور باشیم.

وی در ادامه رویکرد جهانی را بر مبنای حمایت از تولید کننده خواند و افزود: رویکرد جهانی، حمایت از تولید کننده است، چرا که تا تولیدی نباشد، مصرف کننده‌ای در کار نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی صنعت آلومینیوم در ایران را در بین سایر صنایع، دارای بیشترین وابستگی به مواد اولیه برشمرد و تأکید نمود: این موضوع همیشه از چالش‌های مهم این صنعت مادر بوده است و پرواضح است که ایرالکو نیز در این خصوص همواره با مشکلاتی، دست به گریبان بوده است که بحمدالله تا کنون به خوبی از پس آن‌ها برآمده است.

مهندس جعفری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز در این نشست، در خصوص مبحث قیمت‌گذاری خاطر نشان کرد: نکته‌ای بسیار حساس و قابل تأمل در مبحث قیمت‌گذاری وجود دارد که نمی‌توان برای همه شرکت‌ها، نسخه‌ای واحد در این زمینه پیچید.

وی نظارت مستمر دولت را در این خصوص راهگشا دانست و افزود: در بازرسی‌های به عمل آمده شاهد این واقعیت هستیم که با کمبود نیرو مواجه هستیم و اگر می خواهیم نظارت دقیق تری وجود داشته باشد باید نیروی مورد نیاز این بخش نیز تأمین شود.

مهندس زاوشی عضو هیأت مدیره ایرالکو نیز در این نشست با تصریح بر خطرهای متعددی که بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی را تهدید می‌نمایند، خواستگاه بیگانگان را از کارانداختن این بنگاه‌ها دانست و افزود: تولید و اشتغال؛ مکمل یکدیگرند و وجود این دو و تأثیری که بر چرخه‌ی زندگی مردم دارند، موجب رضایتمندی مردم می‌گردد.

وی همچنین یادآور شد: تغییر مداوم قیمت‌ها، تولیدکننده را فلج کرده است و باعث افزایش بی‌رویه هزینه‌های تولید شده است.

در پایان مدعوین از کارگاه احیاء ۲ بازدید بعمل آوردند و مهندس علیرضا احمدی معاون بهره برداری و برنامه ریزی، توسعه و تحقیقات و مهندس نقدی مدیر کارگاههای احیاء توضیحاتی در خصوص فرآیند و کیفیت محصولات تولیدی ارائه نمودند.

منبع: می متالز
عناوین برگزیده