تاریخ: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۷:۵۵
بازدید: ۱۸۱
کد خبر: ۱۳۳۰۶۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

چشم انتظاری صد‌ها نفر به راه اندازی معدنی غنی در شرق کرمان

می متالز - صد‌ها نفر از اهالی مناطق کوهستانی شهرستان ریگان چشم انتظار راه اندازی معدن مس ظفتک در شرق استان کرمان هستند.
چشم انتظاری صد‌ها نفر به راه اندازی معدنی غنی در شرق کرمان

به گزارش می متالز، اهالی مناطق کوهستانی ریگان در گذشته به جز دامپروری به کار کشاورزی نیز مشغول بودند و به دلیل بارش باران بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات شامل انگور، لیمو شیرین، بنه، کسور وگیاهان دارویی را تولید و روانه بازا‌رهای داخلی وخارجی می‌کردند.

متاسفانه در چند سال اخیر اهالی این منطقه به دلیل خشکسالی و از بین رفتن مراتع کار و زندگی خود را از دست داده اند، اما وجود معادن غنی مس سنگ مرمر در این مناطق بارقه امید را دردل این اهالی زنده کرد.


مردم این مناطق امید آن را دارند تا با راه اندازی معدن مس ظفتک اشتغال زایی نیز افزایش یابد چراکه با انجام مراحل اکتشافات معدن مس تعدادی از اهالی مناطق کوهستانی مشغول به کار شدند.

عیسی اژدر یکی از اهالی مناطق کوهستانی ریگان گفت: به گفته کارشناسان بزرگترین پهنه معدنی مس در منطقه ظقتک ریگان وجود دارد که این امر ما را خوشحال کرده است چراکه با راه اندازی این معدن صد‌ها نفر به صورت مستقیم مشغول به کار خواهند شد.

مرتضی سابقی از دیگر اهالی این منطقه افزود: خیلی خوشحال هستم که این معدن در منطقه ما وجود دارد چراکه اکتشاف و راه اندازی این معدن سبب اشتغالزایی فرزندانمان می‌شود.

در ادامه گزارش رضا رشیدی گفت: مدتی کار اکتشاف معدن مس ظفتک ریگان به خوبی انجام می‌شد، اما مدتی است کار این معدن تعطیل شده است.

او افزود: فرزندان ما در این معدن مشغول به کار بودند که با متوقف شدن آن بیکار شدند و اکنون چشم انتظار راه اندازی مجدد و فعالیت در معدن هستند.

باقر سرحدی دیگر شهروند ریگانی بیان داشت: سال‌های زیادی است که کار اکتشاف در این معدن آغاز و پس از مدتی تعطیل می‌شود.

او ازمسوولین استان خواست نسبت به راه اندازی معدن مس ظفتک شهرستان ریگان توجه جدی داشته باشند تا شاهد رونق اقتصادی واشتغال باشیم.

در ادامه امین باقری فرماندار ریگان با بیان اینکه حفاری ۲۰ هزار مترمربع از معدن مس ظفتک ریگان در حال انجام است، گفت: با برداشت‌های زمین شناسی در این منطقه حفاری‌ها انجام شده است که در فاز اول حفاری ۵ هزار متر مربع به اتمام رسیده است.

او با بیان اینکه در حوزه اقتصاد مقاومتی معدن مس ظفتک ریگان یکی از معادن غنی مس در شرق استان کرمان است، افزود: در این منطقه ذخایرخوبی از مس وجود دارد و تا کنون ۴۰ نفر در این معدن مس مشغول به کار شده اند.

باقری بیان داشت: با ایجاد زیر ساخت‌ها در معدن این شهرستان پیش بینی می‌شود به طور مستقیم ۷۰۰ نفر مشغول به کار شوند.

او عنوان کرد: طبق تخمین کارشناسان مس ایران، حدود ۵ هزار کیلومتر مربع وسعت این معدن است که جزء معادن غنی استان محسوب می‌شود.

باقری افزود: در شهرستان ریگان معادن غنی وجود دارد که نیاز به استخراج دارند، معادنی که وجودشان سبب می‌شود تا شهرستان کویری ریگان در زمینه اقتصادی پیشرفت کند.

فرماندار ریگان با بیان اینکه طی سال‌های اخیر خشکسالی‌های پی در پی در شهرستان ریگان سبب مهاجرت اهالی این مناطق به حاشیه شهر‌ها شده است، گفت: با راه اندازی معدن مس ظفتک ریگان شاهد بازگشت دوباره مردم به مناطق کوهستانی خواهیم بود.

او با اشاره به اینکه مراحل اکتشاف این معدن به خوبی در حال انجام بود، بیان داشت: از مسوولین استان خواستار تسریع در راه اندازی معدن مس ظفتک شهرستان ریگان هستیم تا شاهد رونق اقتصادی واشتغال زایی در این منطقه باشیم.

او گفت: تمامی تلاش ما در شهرستان راه اندازی این پهنه غنی معدنی در شرق استان کرمان است.

عناوین برگزیده