تاریخ: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۰۴
بازدید: ۲۷۲
کد خبر: ۱۳۳۰۷۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
هپکو جان دوباره می‌گیرد؛

بعد از سال ها رکود اولین قرارداد «هپکو» برای تولید ماشین آلات معدنی به امضا رسید/ هپکو «دامپتراک» می سازد

می متالز - شنیده ها از شرکت هپکو اراک حکایت از این دارد که این شرکت بعد از سال ها رکود اولین قرارداد خود را برای تولید ماشین آلات سنگین معدنی با یکی از پیمانکاران معادن کشور به امضا رسانده است.
بعد از سال ها رکود اولین قرارداد «هپکو» برای تولید ماشین آلات معدنی به امضا رسید/ هپکو «دامپتراک» می سازد

به گزارش می متالز، بر اساس اخباری که پیرامون شرکت هپکو اراک به گوش می‌رسد این واحد تولیدی بعد از سال ها رکود پس از بحران های خصوصی سازی طی روزهای اخیر اولین قرارداد خود را با شرکت معدنی و سدسازی «آریا جنوب ایرانیان» به امضا رسانده است.

هرچند جزئیات زیادی از این قرارداد منتشرنشده است اما گفته می‌شود شرکت آریا جنوب ایرانیان به‌عنوان یکی از پیمانکاران معدنی کشور که در حوزه‌های اکتشاف، استخراج و فرآوری مواد معدنی فعالیت می‌کند سفارش خرید ۱۰ دستگاه دامپتراک ۶۰ تنی به ارزش تقریبی ۶ میلیون یورو را به شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو داده است.

مرداد ماه سال جاری پنج تفاهمنامه همکاری شرکت های معدنی با شرکت هپکو به امضا رسید و چندی قبل غریب پور رئیس هیئت عامل ایمیدور در نشست کارگروه هپکو از تبدیل تفاهم‌نامه‌های شرکت‌های معدنی با هپکو به قرارداد در آینده‌ای نزدیک خبر داد، بهرامن رئیس خانه معدن ایران نیز در این نشست از توافقات نهایی با هپکو و آمادگی برای سفارش دهی محصولات این شرکت گفته بود.

همچنین رئیس هیئت عامل ایمیدرو هفته گذشته در مراسم افتتاح پروژه بومی‌سازی و ساخت شبیه‌ساز رانندگی دامپتراک گفته بود: به دنبال نوآوری در بخش‌های اکتشاف، استخراج و فرآوری معادن هستیم و تأمین ماشین‌آلات معدنی از دیگر اولویت‌های ایمیدرو است، اکنون با شرکت هپکو و یک شرکت خودروساز برای ساخت دامپتراک ۳۵ و ۱۲۰ تنی در حال مذاکره هستیم که اگر به نتیجه برسد، نقش بسیار مهمی در تأمین ماشین‌آلات معدنی خواهد داشت.

دامپتراک‌ها کامیون‌های غول‌پیکری هستند که برای استفاده‌ی خارج جاده‌ای تعبیه‌شده‌اند و به‌طور مشخص در معدنکاری استفاده می‌شود، این ماشین‌ها برای حمل بارهایی نظیر شن، ماسه، سنگ، باطله‌های معدنی و… به کار گرفته می‌شوند وتوان حمل بسیار بالایی دارند.

درصورتی‌که این قرارداد به مرحله‌ی اجرا برسد اولین گام مثبتی خواهد بود که بعد از سال‌ها رکود و بحران در راستای بازگشت شرکت هپکو به ریل تولید و فعالیت این شرکت در زمینه‌ی تخصصی تولید ماشین‌آلات سنگین برداشته‌شده است.

گفتنی است بعد از انتقال سهام عمده مالکیتی و مدیریتی شرکت هپکو توسط دولت به سازمان تأمین اجتماعی ماه گذشته «علی‌محمد رفیعی» که سابقه‌ی ۱۷ سال مدیرعاملی شرکت هپکو را در کارنامه دارد از سوی این سازمان به‌عنوان مدیرعامل هلدینگ هپکو و همچنین «مهدی کلاته عربی» به‌عنوان مدیرعامل هپکو اراک معرفی شدند.

عناوین برگزیده