تاریخ: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۰۴
بازدید: ۲۰۵
کد خبر: ۱۳۳۰۹۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کارگاه آموزشی حفاری مکانیزه با TBM برگزار می‌شود

می متالز - انجمن علمی مهندسی معدن دانشگاه صنعتی امیرکبیر کارگاه آموزشی مجموعه معدن آنلاین با موضوع "حفاری مکانیزه با TBM" را برگزار می‌کند.
کارگاه آموزشی حفاری مکانیزه با TBM برگزار می‌شود

به گزارش می متالز، دستگاه تی بی ام (TBM) نوعی ماشن غول پیکر به‌شمار می‌رود که برای حفر تونل‌های مختلف از آن استفاده می‌کنند دستگاهی که به نام مول نیز شناخته می‌شود.

این دستگاه با استفاده از یک سطح مقطع مدور، قادر است در قشرهای خاکی و سنگی زمین حفاری کند. این نوع از ماشین‌آلات توانایی ایجاد حفره در هر نوع زمینی، از سنگ سخت گرفته تا ماسه را دارد. قطر تونل‌هایی که این دستگاه ایجاد می‌کند در محدوده یک متر تا نزدیکی ۱۶ متر قرار دارند.

"تارخچه حفاری مکانیزه و TBMهای سنگ سخت و زمین های تی بی‌ام‌های سنگ سخت و زمین‌های نرم (انواع و کاربری)"، "ابزار برشی(بررسی انواع دیسک کارترها، نایف ریپرها، باکت‌ها و... نحوه نصب آن‌ها و تعمیر و بازرسی آنها)"، "کارترهد (بررسی اجزای مختلف کاترهد و طراحی آن)"، "سیستم انتقال قدرت دستگاه حفاری (بررسی پمپ‌ها، مسیر خط شار، الکتروموتور پمپ‌ها، هیدروموتورها و مین بیرینگ"، "بازرسی و تعمیر و نگهداری سیستم انتقال قدرت"، "سیستم مین تراست و آگزیلاری تراست" و "سیستم آرتیکولیشن" از جمله مباحث و سرفصل‌های این دوره آموزشی است.

کارگاه آموزشی "حفاری مکانیزه با  TBM"، با تدریس مهندس علی اصفهانی روزهای ۱۹ و ۲۰ مهرماه به‌صورت آنلاین و در بستر اینترنت برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس Info_IMP@ مراجعه کنند.

عناوین برگزیده