تاریخ: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۰۹
بازدید: ۱۹۵
کد خبر: ۱۳۳۰۹۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

رکوردشکنی درآمد «فولاد» و «فملی» در شهریورماه

می متالز - گزارش فعالیت شهریور فولاد مبارکه و ملی صنایع مس ایران با رکوردشکنی درآمد منتشر شد تا غول‌های فلزی بورسی بهترین درآمد در شش ماه نخست سال را ثبت کنند.
رکوردشکنی درآمد «فولاد» و «فملی» در شهریورماه

به گزارش می متالز، غول‌های فلزی گزارش فعالیت شهریور را با درآمدهای قابل توجه منتشر کردند. 

«فولاد» رکورد درآمد ماهیانه را شکست

فولاد مبارکه اصفهان با درآمد ۵۵۱۰ میلیارد تومانی در شهریور رکورد مبلغ فروش ماهیانه را شکست.

مجموع فروش فولاد در شش ماهه گذشته ۲۷۳۵۴ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۶ درصد بیشتر است.

فولاد مبارکه اصفهان با فروش ۵۵۱۰ میلیارد تومانی مجموع فروش در نیمه اول را به حدود ۲۷ هزار میلیارد تومان که ۳۶ درصد از نیمه اول سال ۹۸ بیشتر است، رساند.

جزییات فروش مقداری فولاد تغییرات قابل توجهی نسبت به ماه‌های گذشته را نشان نمی‌دهد و می‌توان گفت افزایش نرخ‌های فروش تاثیر اصلی در گزارش شهریور فولاد داشت.

در مجموع تولید شمش فولاد در ۶ ماه گذشته ۹۰ هزار تن کمتر از سال گذشته بوده است.

نرخ فروش ورق گرم ۸۲۰۰ تومان و ورق سرد ۱۰۸۰۰ تومان ثبت شده که به ترتیب افزایش ۱۱ و ۱۵ درصدی نسبت به ماه گذشته داشته‌اند؛ اما اسلب با نرخ ۷۴۰۰ تومانی ۶۰۰ تومان کمتر از مرداد بوده است.

افزایش ۴۷ درصدی درآمد «فملی» در یک ماه

ملی صنایع مس ایران با درآمد ۴۲۸۳٫۶ میلیارد تومانی در شهریور ۴۷ درصد بیشتر از شهریور فروش داشت.

مجموع فروش فملی در شش ماه به رقم ۱۶۱۹۵٫۷ میلیارد تومان رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶۲ درصد رشد درآمدی داشته است.

نرخ فروش کاتد ۲۰ درصد افزایش یافت

فملی در شهریور با فروش داخلی ۲۲۵۹٫۴ میلیارد تومان و فروش صادراتی ۲۰۲۶٫۹ میلیارد تومان به درآمد ۴۲۸۶٫۳ میلیارد تومان دست پیدا کرده و سبب شده رکورد درآمد ماهانه در سال جاری شکسته شود.

مقدار فروش داخلی در شهریور ۴۶ درصد کمتر از مرداد بوده اما به سبب افزایش نرخ‌های فروش مبلغ فروش داخلی ۲۲ درصد افزایش یافته است.

مقدار صادرات در شهریور ۴۷ درصد بیشتر از مرداد بوده است؛ افزایش مقداری صادرات در کنار بالا رفتن نرخ‌های فروش سبب شده تا درآمد صادراتی ۹۲ درصد رشد داشته باشد.

نرخ کاتد به عنوان محصول اصلی فملی، در شهریور ۱۲۸ میلیون تومان در هر تن بوده که مقایسه آن با مرداد افزایش ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.

گفتنی است از مجموع فروش ۱۶,۱۹۵٫۷ میلیارد تومانی شش ماه گذشته ۶۶۸۵٫۶ میلیارد تومان مربوط به بخش صادرات و ۹۵۱۰ میلیارد تومان مربوط به فروش داخلی بوده است که به ترتیب نسبت به مدت مشابه در سال ۹۸ افزایش ۳۰ درصدی و ۹۴ درصدی را نشان می‌دهد.

عناوین برگزیده