تاریخ: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۰۰
بازدید: ۱۹۳
کد خبر: ۱۳۳۱۵۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با ارسال نامه اعتراضی به مرکز ملی رقابت:

انجمن شرکت های ریلی معترض واگذاری واگن پارس به مپنا شد

می متالز - انجمن شرکت های ریلی با ارسال نامه اعتراضی به مرکز ملی رقابت نسبت به خرید واگن پارس از سوی مپنا، خواستار ورود به موضوع این واگذاری شد.
انجمن شرکت های ریلی معترض واگذاری واگن پارس به مپنا شد

به گزارش می متالز، شرکت مپنا در حالی برای خرید شرکت واگن سازی پارس اقدام کرده که انجمن شرکت‌های حمل و نقل ریلی در نامه‌ای به معاون اقتصادی مرکز ملی رقابت، خواستار ورود این مرکز و شورای رقابت به موضوع واگذاری شده است.

بر اساس ادعای این انجمن، سهم مپنا و واگن پارس در مجموع از بازار تولید محصولات ریلی اعم از لکوموتیو، واگن باری، واگن مسافری، ترنست و…، ۹۵ درصد سفارش‌های ساخت شرکت‌های حمل و نقل ریلی داخلی است که با ادغام این دو شرکت و خرید شرکت با بدهی و مشکلات مالی سنگینِ واگن پارس، عملاً فضای رقابت برای تولید این محصولات از سوی دیگر شرکت‌های واگن سازی را تنگ می‌کند.

لذا انجمن شرکت‌های حمل و نقل ریلی خواهان حذف انحصار بوجود آمده در پی خرید واگن پارس از سوی مپنا با ورود شورای رقابت به این موضوع شده است. مپنا بارها بر نداشتن انگیزه اقتصادی از این خرید تأکید کرده اما انجمن هم وظیفه مپنا را لکوموتیوسازی و وظیفه واگن پارس، واگن سازی دانسته که دو حیطه کاملاً متفاوت از یکدیگر محسوب می‌شوند.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده