تاریخ: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۹:۲۰
بازدید: ۱۴۹
کد خبر: ۱۳۳۱۶۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیرعامل شرکت آلومینیوم پارسیان:

تحت تاثیر فعالیت واحدهای تولیدی هستیم/ تنها با ثبات نرخ ارز، از بحران اقتصادی خارج خواهیم شد

می متالز - مدیرعامل شرکت آلومینیوم پارسیان گفت: به عنوان یک واحد بازرگانی تحت تاثیر تمام مشکلات موجود در واحدهای تولیدی هستیم و معضلات، صنعت ما را نیز تحت تاثیر قرار داده است، چراکه با کاهش فعالیت و ظرفیت تولید کارخانه‌ها، تعادل عرضه و تقاضا در بازار بهم می‌خورد و ما نیز اغلب مشتریان خود را از دست می‌دهیم.
تحت تاثیر فعالیت واحدهای تولیدی هستیم/ تنها با ثبات نرخ ارز، از بحران اقتصادی خارج خواهیم شد

به گزارش می متالز، امید آشتیانی، اظهار داشت: شرکت آلومینیوم پارسیان با سابقه قریب به 15 سال در عرصه بازرگانی و فروش محصولات آلومینیومی همچون شمش، ورق و بیلت فعالیت دارد و در این مدت توانسته در زمینه کاری خود موفق عمل کند، البته در دو سال اخیر با توجه به نوسانات قیمت و آشفتگی بازار، میزان فروش ما نیز دچار تنش شده است و عملا نمی‌توان میانگین دقیقی از میزان فروش در ماه را برآورد کرد و می‌توان گفت برخی ماه‌ها تقاضای بازار شرایط مساعدی دارد و در مواقع دیگر با کسادی بازار روبه‌رو هستیم. لازم به ذکر است تاکنون تنها قادر به پوشش بازار داخلی بوده‌ایم و جایی برای صادرات محصول در برنامه کاری خود قرار نداده‌ایم.

وی افزود: شمش، ورق و بیلت آلومینیومی در صنایعی همچون خودروسازی، ساختمان‌سازی و برق مورد استفاده قرار می‌گیرد و با توجه به فعالیت واحدهای تولیدی آلومینیوم در کشور، می‌توان گفت این صنعت در وضعیت مطلوبی قرار دارد و فضا برای بهبود شرایط کاری و تولیدی موجود است. ما از تهران و سایر شهرستان‌ها و از صنایع مختلف مشتری داریم و سعی داریم با وجود تمام مشکلات موجود در مملکت به خصوص در صنعت آلومینیوم بتوانیم مشتریان دائمی خود را حفظ کنیم و بازار فروش خود را پویا نگه داریم.

مدیرعامل شرکت آلومینیوم پارسیان در رابطه با مشکلات موجود در صنعت آلومینیوم توضیح داد: معضلات و مشکلات موجود در کشور بر هیچ کس پوشیده نیست و هر روز شاهد افزایش بی‌رویه قیمت‌ها هستیم و رشد قیمت آلومینیوم نیز از این قضیه مستثنی نیست. افزایش قیمت بر روند کاری واحدهای تولیدی تاثیر مستقیم دارد؛ کمبود مواد اولیه و کاهش تقاضا در بازار ازجمله پیامدهای رشد قیمت‌ها محسوب می‌شوند. نحوه عملکرد شرکت‌های بازرگانی همچون ما نیز تحت تاثیر شرایط تولید در کشور است.

آشتیانی در خصوص نقش حمایتی دولت، عنوان کرد: دولت در واقع هیچ نقشی در بخش صنعت و تولید ندارد و واحدهای تولیدی و بازرگانی تا هر مقطعی که پیشرفت می‌کنند، با همت و سرمایه خودشان است و هرگاه شرایط بحرانی می‌شود، شاهد هیچ‌گونه حمایتی از سوی دولت نیستیم.

وی تاکید کرد: در ابتدای سال جدید شیوع ویروس کرونا مشکلات ما را به عنوان یک واحد بازرگانی چندین برابر کرد؛ به طوری که چندین ماه که عملا واحدهای تولیدی تعطیل بودند و ما نیز به مراتب تابع فعالیت آن‌ها بودیم و پس از آن هم شرایط بازار به حالت سابق برنگشته و آشفته‌تر از شرایط گذشته پیش می‌رود. در شرایط فعلی و با وجود تمام مشکلات، تنها ثبات نرخ ارز می‌تواند وضعیت تولید و بازار را بهبود بخشد و ما نیز با امید به آینده به فعالیت خود ادامه می‌دهیم.

عناوین برگزیده