تاریخ: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۴۰
بازدید: ۱۳۶
کد خبر: ۱۳۳۱۸۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
تابستان داغ فروش فولاد خراسان با 76 درصد رشد درآمد مالی

رکوردشکنی چشم‌گیر فروش «فخاس» در نیمه اول سال

می متالز - مجتمع فولاد خراسان (فخاس) با ثبت 2 هزار 737 میلیارد تومان فروش در شش ماه نخست امسال، 25 درصد رشد درآمد ریالی ناشی از فروش محصولات خود را به ثبت رساند که این رقم در مقایسه با فروش سال قبل در همین مدت، بیش از 560 میلیارد تومان افزایش درآمد را برای این شرکت بزرگ بورسی نشان می‌دهد.
رکوردشکنی چشم‌گیر فروش «فخاس» در نیمه اول سال

به گزارش می متالز، «فخاس» در حالی در شش ماه نخست سال، این رشد چشم‌گیر را به ثبت رسانده که فروش سه ماه تابستان این مجتمع رقم ۱۷۶۳ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. رقمی که در قیاس با فروش بیش از ۱۲۰۹ میلیارد تومانی تابستان پارسال، حاکی از میانگین رشد قابل توجه ۴۵ درصدی است.

عملکرد فروش این نماد موفق بورسی در ماه شهریور نیز به روال ماه‌های پیش از آن به روند مستمر رشد خود ادامه داده و با ۴۵ درصد رشد و ثبت فروش ۶۳۶ میلیارد تومانی، مبلغ قابل توجه بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان فروش نسبت به ماه مشابه پارسال را نشان می‌دهد.

این رشد چشم‌گیر فروش محصولات در حالی انفاق افتاده که با توجه به شیوع کرونا و نبود فعالیت مطلوب بازارهای کالایی در ماه فروردین، فروش محصولات فولادی در کشور، از جمله محصولات فولاد خراسان کاهش چشم‌گیر را تجربه کرد اما با این وجود، فولاد خراسان با فروش بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومانی در بهار ۱۳۹۹، توانست اندکی بیش از بهار پارسال منابع ریالی از بازار حاصل کند و در پی آن با عملکردی خیر ه کننده در تابستان امسال رشد فروش خود را در سه‌ماهه دوم از ۳ درصد به ۴۵ درصد برساند.

به این ترتیب همه ارقام، حاکی از تابستانی پرفروغ برای نماد «فخاس» است. تابستانی که در مقایسه با بهار همین سال، رشدی بیش از ۷۶ درصدی را در فروش محصولات بزرگترین قطب صنعتی شرق کشور به ثبت رسانده است.

گفتنی است ماه‌های تیر با ثبت بیش از ۶۴۷ میلیارد و شهریور سال ۱۳۹۹ با ثبت رقم ۶۳۶ میلیارد تومان فروش، به ترتیب پر لبخندترین روزهای بازار به عرضه محصولات مجتمع فولاد خراسان بوده‌اند.

عناوین برگزیده