تاریخ: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۴۶
بازدید: ۲۱۳
کد خبر: ۱۳۳۱۹۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افت ۳۲ هزار واحدی شاخص بورس / سقوط شاخص به زیر ۱.۵ میلیون

می متالز - امروز شاخص کل بورس تهران در حالی با کاهش 1.52 درصدی به 1 میلیون و 492 هزار واحد سقوط کرد که صف فروش تعداد زیادی از نمادهای شاخص ساز جمع و نمادهایی مثل فولاد، وبملت، و وبصادر در محدوده مثبت قیمتی داد و ستد شدند.
افت ۳۲ هزار واحدی شاخص بورس / سقوط شاخص به زیر ۱.۵ میلیون

به گزارش می متالز، در پایان معاملات امروز ارزش کل معاملات امروز به ۱۳.۳ هزار میلیارد تومان رسید که سهم بورس ۸.۶ هزار میلیارد تومان و فرابورس ۴.۷ هزار میلیارد تومان بود.

شاخص کل بورس با کاهش ۱.۵۲ درصدی به ۱ میلیون و ۴۹۲  هزار واحد سقوط کرد. همچنین شاخص کل فرابورس ۱۰۸ واحدی به پله ۱۷,۴۵۳ واحدی رسید و شاخص هم وزن نیز با کاهش ۰.۹۶ درصدی به عدد ۳۹۸,۴۰۰ افت کرد.

این درحالی است که نمادهای «فملی» با ۲,۸۲۵ واحد، «فارس» با ۲,۶۱۳ واحد، «فولاد» با ۲,۴۷۹ واحد بیشترین تأثیر منفی را در شاخص داشتند. همچنین تاپیکو با ۲,۱۰۴.۹۹ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص بورس برجای گذاشت. البته ۳ نماد «مارون» با ۷۷.۴۵ واحد، «آریا» با ۴۵.۴۱ واحد و «زاگراس» با ۲۶.۲۲ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در مقابل تأثیر مثبت ۳ نماد فوق، بازار فرابورس از ۳ نماد «بپاس» با ۴۷.۳۱ واحد، «میدکو» با ۴۵.۵۳ واحد و «صبا» با ۳۳.۵۱ واحد بیشترین تأثیر منفی را کسب کرد.

همچنین، در معاملات امروز بورس ۳۹ نماد در محدوده مثبت، ۲۲۵ نماد در محدوده منفی و ۵۴ نماد بدون تغییر معامله شدند. در مقابل، بازار فرابورس شاهد معامله ۴۱ نماد در محدوده مثبت، ۱۳۲ نماد در محدوده منفی و ۱ نماد بدون تغییر بود.

در مجموع بازار بورس و فرابورس، ۶۶ نماد در صف خرید و ۳۶۰ نماد در صف فروش قرار داشتند که ارزش هر کدام از دو صف به ترتیب ۷۱۱.۴ میلیارد تومان و ۷,۶۵۱ میلیارد تومان بوده است.

 

در نهایت باید افزود که ۳ نماد «تاپیکو» با ارزش ۱۷۸.۸ میلیارد تومان، «شفن» با ۷۵.۸ میلیارد تومان و «وسپهر» با ارزش ۶۴.۷ میلیارد تومان بیشترین حجم ورودی نقدینگی به بازار سرمایه را داشتند. درحالی که ۳ نماد «وزمین» با ۲۵۸.۵ میلیارد تومان، «خودرو» با ۲۱۲.۳ میلیارد تومان و «وآیند» با ۱۹۲.۱ میلیارد تومان بیشترین خروجی پول حقیقی داشتند.

عناوین برگزیده