تاریخ: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۰۰
بازدید: ۲۲۰
کد خبر: ۱۳۳۲۷۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تعیین تکلیف معادن راکد از اولویت‌های خراسان جنوبی است

می متالز - سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: تعیین تکلیف معادن راکد و غیرفعال و واگذاری به سرمایه‌گذاران با برنامه و دارای صلاحیت از اولویت‌های سازمان صمت استان است.
تعیین تکلیف معادن راکد از اولویت‌های خراسان جنوبی است

به گزارش می متالز، حجت ایمان‌طلب در حاشیه جلسه تعیین تکلیف معادن غیرفعال و راکد شهرستان بشرویه افزود: در این راستا جلسه تعیین تکلیف معادن شهرستان بشرویه با حضور هفت تن از بهره‌برداران معادن این شهرستان برگزار شد که بهره‌برداران مکلف به ارائه برنامه فعالسازی و تعیین تکلیف معادن شدند.

وی تاکید کرد: در غیر این صورت نسبت به سلب صلاحیت از بهره‌برداران این معادن اقدام و معادن از طریق مزایده به سرمایه‌گذاران جدید واگذار خواهد شد.

سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از سرمایه‌گذاری ۲۹۹ میلیارد و ۸۳۸ میلیون ریالی در بخش معدن شهرستان بشرویه تاکنون خبر داد و گفت: در مجموع ۲۶ فقره پروانه بهره‌برداری معدنی در بشرویه صادر شده است.

وی استخراج اسمی سالانه مواد معدنی در بشرویه را حدود ۳۹۵ هزار تن عنوان و تصریح کرد: مجموع ذخایر قطعی معدنی این شهرستان بیش از ۳۱ میلیون تن است.

ایمان‌طلب افزود: فعالیت‌های معدنی در این شهرستان برای حدود ۲۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های معدنی شهرستان بشرویه گفت: انواع گرانیت، سرب و روی، هماتیت، خاک‌های صنعتی، کلسیت، مرمر، بنتونیت و سنگ لاشه از جمله مهمترین مواد معدنی استخراجی این شهرستان است.

استان معدنی خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و بشرویه در ۳۲۰ کیلومتری بیرجند است.

عناوین برگزیده