تاریخ: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۱۰
بازدید: ۲۶۴
کد خبر: ۱۳۳۲۸۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مقام مسوول در اتاق بازرگانی تهران:

پنج شرکت استارت‌ آپ بزرگ برای عرضه اولیه سهام آماده اند اما ...

می متالز - نایب رئیس کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران از آمادگی پنج استارت‌آپ بزرگ برای عرضه اولیه سهام خبر داد و از عدم تسریع در پذیرش این شرکت ها انتقاد کرد.
پنج شرکت استارت‌ آپ بزرگ برای عرضه اولیه سهام آماده اند اما ...

به گزارش می متالز، فرزین فردیس با اعلام آمادگی پنج استارت‌آپ بزرگ برای ورود به بورس از عدم تسریع در پذیرش این شرکت ها با وجود سپری شدن دو ماه از درخواست انتقاد کرد و گفت : هیچ یک از این شرکت‌ها نتوانسته‌اند وارد بازار سرمایه شوند.

وی افزود: ورود این ۵ شرکت دو مسئله داشت . یک بعد مسائل مالی و فنی مانند دارایی‌های نامشهود و ارزش گذاری بود که با دستور وزیر اقتصاد و همکاری سازمان‌ بورس و حسابرسی و فرابورس، تقریباً حل شد اما اعلام برخی دغدغه‌ها و نگرانی‌ها از سوی نهادهای حاکمیتی و امنیتی در مورد انحصار و امنیت اطلاعاتی، چالش های ایجاد کرده است. البته این نگرانی‌ها درست بوده و تلاش می‌ شود با راه‌حل‌هایی مرتفع شود.

این مقام مسئول ادامه داد: این نگرانی‌ها و دغدغه‌های امنیتی قابل پیش‌بینی نبود و با توجه به ماهیت نوین شرکت‌ها، برای نخستین بار چنین مواردی مطرح شد . چون اغلب این گروه از شرکت ها در بستری فعالیت می‌کنند که در اقتصاد ایران جدید است. با این وجود، انتظار بود این فرآیند سریع‌تر پیش رود، اما با کندی مواجه شده است.

فردیس گفت: در این میان التهابات اخیر بازارسرمایه نیز موجب نگرانی شرکت‌های استارت‌آپ داوطلب ورود شده و  این دغدغه مطرح است که شاید اکنون زمان مناسبی برای پذیرش در بورس نباشد و باید چند ماهی پرهیز کرد . چون این هیجانات بر روی ارزش‌گذاری شرکت‌ها اثر دارد . البته مدیران این شرکت‌ها به گزینه‌های دیگری برای تأمین مالی، همزمان با بازار سرمایه نیز می‌اندیشند و تعدادی از آنها با سرمایه‌گذاران مذاکراتی داشته‌اند .

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده