تاریخ: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۳۵
بازدید: ۱۲۵
کد خبر: ۱۳۳۳۴۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

84 میلیون دلار صادرات از استان زنجان در 5 ماهه اول سال 99

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در 5 ماهه نخست سال جاری بالغ بر 84 میلیون دلار صادرات از استان زنجان انجام شده است.
84 میلیون دلار صادرات از استان زنجان در 5 ماهه اول سال 99

به گزارش می متالز، ناصر فغفوری ادامه داد: با احتساب مبدا تولید اقلام و کالاها در استان، 52 هزار تن کالا به ارزش 84 میلیون دلار صادرات از استان زنجان صورت گرفته است.

وی با اشاره به متوسط قیمت اقلام صادراتی از استان یادآور شد: متوسط قیمت صادرات تولید شده در استان 1616 دلار به ازای هر تن می باشد که این میزان در سطح کشور 286 دلار به ازای هر تن می باشد.

این مقام مسئول عنوان کرد: با توجه به میزان پیش بینی صورت گرفته 92 درصد از هدف صادراتی استان طی 5 ماهه محقق گردیده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بیشترین سهم صادرات استان را در بخش صنعت دانست و اظهار داشت: هم اکنون 80 میلیون دلار از صادرات استان در بخش صنعت صورت می گیرد که این میزان بالغ بر 96 درصد میزان صادرات استان می باشد.

وی با اشاره به عمده اقلام صادراتی استان افزود : شمش روی، ترانسفورماتور، میله آهنی و پروفیل، مواد اولیه پلاستیکی خط تولید و شمش سرب از جمله مهمترین اقلام صادراتی استان می باشد.

فغفوری مهمترین کشورهای مقصد صادراتی استان را ترکیه، عراق، عمان، امارات متحده عربی، پاکستان، افغانستان و ارمنستان عنوان کرد.

عناوین برگزیده