تاریخ: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۵۴
بازدید: ۱۸۹
کد خبر: ۱۳۳۳۹۲
در مراسم امضای تفاهم‌نامه با سازمان نظام مهندسی معدن مطرح شد؛

معاونت علمی و فناوری نگاه ویژه‌ای به معدن و صنایع معدنی دارد/ نظام مهندسی پل ارتباط بخش خصوصی با وزارت صمت است

می متالز - رییس سازمان نظام مهندسی معدن گفت: تفاهم‌نامه ارزشمند همکاری میان معاونت علمی ریاست جمهوری، معاونت معدنی وزارت صمت و سازمان نظام مهندسی معدن به پیشنهاد و همت طرفین نهایی شد و امیدواریم از ثمرات آن در توسعه علم و فناوری معدن و صنایع معدنی و نیز در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان به پیش ببریم.
معاونت علمی و فناوری نگاه ویژه‌ای به معدن و صنایع معدنی دارد/ نظام مهندسی پل ارتباط بخش خصوصی با وزارت صمت است

به گزارش می متالز، تفاهم‌نامه همکاری مشترک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاونت معدنی وزارت صمت و سازمان نظام مهندسی معدن ایران، امروز با حضور کامبیز مهدی‌زاده، داریوش اسماعیلی و تقی نبئی به امضا رسید.

نبئی در این نشست با اشاره به اینکه قصد داریم بحث نوینی را در معدن‌کاری با دانش روز برای کشورمان رقم بزنیم، تاکید کرد: امیدواریم پس از انعقاد این تفاهم‌نامه با کارگروه‌هایی که در متن پیش‌بینی شده در اسرع وقت بندهای مختلف تفاهم نامه را در قالب قراردادها و تفاهم‌نامه‌های تکمیلی به مرحله اجرا برسانیم.

وی تصریح کرد: با اهتمام موجود در وزارت صمت و شخص معاون معدنی و نیز همت و پشتکار مجموعه معاونت علمی و فناوری موجب شروع فصل جدیدی از توسعه علوم و فنون نوین و حمایت از فعالان این عرصه در بخش معدن و صنایع معدنی کشور آغاز خواهد شد.

داریوش اسماعیلی معاون امور معدن و صنایع معدنی وزارت در آیین امضای تفاهم‌نامه مشترک عنوان کرد: این تفاهم‌نامه در بخش معدن و صنایع معدنی نشان می‌دهد که عزم جدی برای فعالیت بیشتر و علمی شدن فعالیت‌ها و دانش بنیان شدن آن هدف گذاری شده و تفاهم بسیار خوبی میان سه مجموعه ایجاد شده است.

وی افزود: طبیعتا معاونت علمی ریاست جمهوری در بخش معدن و صنایع معدنی بیش از پیش می‌تواند با اجرای این تفاهم‌نامه تجربیات، امکانات و جهت گیری خود را فعال کرده و به ظهور برساند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه آمال و آرزوهای حوزه معدن و صنایع معدنی که انجام امور و کارها با پایه علمی، فنی، کارشناسی و دانش بنیانی است محقق می‌شود، توضیح داد: قطعا سازمان نظام مهندسی معدن که در این بین به عنوان یکی از بازوهای توانمند وزارت صمت، بخش خصوصی و مجموعه فعالان به عنوان یک پل ارتباطی و حلقه وصل فعالان بخش خصوصی در حوزه معدن با وزارت صمت و معاونت علمی را فراهم آورده است.

وی با تاکید بر اینکه سازمان در بسیاری از بخش‌ها از جمله تفاهم‌نامه‌ها فعالیت قابل قبولی داشته است، عنوان کرد: از آغاز امضای تفاهم‌نامه‌های سازمان نظام مهندسی معدن تا به امروز بیش از 50 درصد آنها اجرایی و به قرارداد تبدیل شده است.

معاون امور معدن و صنایع معدنی وزارت صمت با تاکید بر اینکه توقع نداریم که تمام تفاهم‌نامه‌ها تبدیل به قرارداد شود، تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی معدن از مجموعه‌هایی است که همواره به دنبال تبدیل کردن تفاهم‌نامه به قرارداد بوده و این تفاهمنامه هم با همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت صمت به آن ورود خواهند کرد تا سازمان بتواند مجموعه بخش معدن را یک قدم به پیش ببرد.

تحولات خوبی را در نظام مهندسی معدن شاهدیم

کامبیز مهدی‌زاده مشاور عالی معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و مدیر طرح توسعه نوآوری‌ها و فناوری‌های حوزه معدن و صنایع معدنی نیز در ادامه مراسم عنوان کرد: تفاهم‌نامه‌ای که امروز به امضا می‌رسد شامل توسعه سرمایه گذاری و بهره گیری از فناوری در حوزه‌های زمین شناسی، معدن، صنایع معدنی و تجاری سازی طرح‌های فناورانه و نوآورانه معدنی و همچنین ارتقای کمی و کیفی خدمات فنی مهندسی است و  دستاوردهای مهمی به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: عملیاتی شدن تفاهم‌نامه‌ای که به امضا می‌رسد و همکاری‌های پس از آن به نفع هر دو مجموعه خواهد بود و ما هم امیدواریم این موضوع هر چه سریع‌تر اجرایی شده و فعالیت‌های مرتبط آغاز شود.

مهدی‌زاده با اشاره به اینکه اگر در این موضوع به نتیجه برسیم شاهد حل بخشی از معضلات و مشکلات کشور خواهیم بود، خبر داد: قرار است کارگروهی با حضور اساتید هر دو مجموعه تشکیل شود تا بتوانیم این تفاهم‌نامه را هر چه زودتر به فاز اجرایی وارد کنیم.

مشاور عالی معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اشاره به تفاهم‌نامه بیان کرد: موارد خوبی در تفاهمنامه گنجانده شده که امیدواریم در راستای ارتقای فناوری‌های حوزه زمین شناسی و معدن مورد استفاده قرار گیرد.

مهدی‌زاده خاطرنشان کرد: هر اندازه که بتوانیم از اقتصاد نفتی فاصله بگیریم کشور موفق‌تر خواهد بود و استفاده از پتانسیل‌های بخش معدن و صنایع معدنی از مواردی است که می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد.

وی در ادامه گردشگری معدن، زمین شناسی پزشکی و ارتقای ایمنی معدن‌کاری را از مهمترین آیتم‌هایی خواند که می‌تواند افزایش همکاری‌ها را به دنبال داشته باشد و عنوان کرد: در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به ویژه شخص آقای ستاری نسبت به بخش معدن و صنایع معدنی نگاه ویژه‌ای دارد و امیدواریم با حمایت‌های ایشان این تفاهم‌نامه در کوتاه‌ترین زمان ممکن به اهداف مورد نظر خود دست پیدا کند.ش

عناوین برگزیده