تاریخ: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۳۹
بازدید: ۱۸۷
کد خبر: ۱۳۳۴۳۷

اتصال ریلی چابهار به زاهدان تا پایان دولت/ اتمام 4 پروژه ریلی تا پایان سال

می متالز - مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای کشور از بهره‌‌برداری از مسیر ریلی چابهار به زاهدان تا پایان دولت دوازدهم خبر داد.
اتصال ریلی چابهار به زاهدان تا پایان دولت/ اتمام 4 پروژه ریلی تا پایان سال

به گزارش می متالز، خیرالله خادمی، خرداد ماه امسال در برنامه  خبری ۲۱ شبکه اول سیما گفت: طولانی‌ترین مسیر ریلی کشور را می‌توان اتصال چابهار به زاهدان عنوان کرد این طرح هم تا پایان دولت دوازدهم به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: طبق نقشه توسعه ریلی کشور، این مسیر حدود ۷۱۰ کیلومتر طول دارد که در حال حاضر به‌صورت سه شیفته و مستمر در حال انجام است.

معاون وزیر راه عنوان کرد: با تلاش و هدف گذاری‌های انجام شده امسال چهار پروژه به در ازای ۴۷۱ کیلومتر مسیر ریلی به بهره‌برداری می‌رسد.

خادمی گفت: مسیرهای بستان آباد به تبریز، رشت به بندرکاسپین، یزد به استان فارس و در بُعد خارجی هم مسیر ایران به افغانستان تکمیل و به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی همچنین اظهار کرد: در طرحی پنج ساله بنا داریم شبکه آزادراهی کشور را از مشهد مقدس به تهران، قم و خوزستان تا مرز عراق برسانیم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای کشور تاکید کرد: هزینه این طرح حدوداً ۲,۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است که جهت تأمین این هزینه چند بانک اعلام آمادگی کرده اند. از سویی دیگر یکی از بخش‌های خصوصی ۳۰ درصد و دولت هم ۳۰ درصد از این پروژه را متقبل خواهند شد.

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده