تاریخ: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۰۰
بازدید: ۱۵۴
کد خبر: ۱۳۳۴۵۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شاخص کل بورس با رشد ۰.۷ درصدی به کانال ۱.۵ میلیون برگشت

می متالز - شاخص کل بورس امروز (چهارشنبه نهم مهرماه) در جریان دادوستدها با رشد 0.7 درصدی به 1 میلیون و 503 هزار واحد رسید. همچنین شاخص کل هم وزن با 21 درصد کاهش به 397.6 هزار واحد سقوط کرد. درحالی که شاخص کل فرابورس با رشد 222 واحدی به پله 17 هزار و 675 واحد صعود کرد.
شاخص کل بورس با رشد ۰.۷ درصدی به کانال ۱.۵ میلیون برگشت

به گزارش می متالز، در جریان دادوستدهای امروز (چهارشنبه نهم مهرماه) شاخص کل بورس با رشد ۰.۷ درصدی به ۱ میلیون ۵۰۳ هزار واحد رسید.

همچنین شاخص کل هم وزن با ۰.۲۱ درصد کاهش به ۳۹۷.۶ هزار واحد رسید. درحالی‌که شاخص کل فرابوس با رشد ۲۲۲ واحدی به پله ۱۷ هزار و ۶۷۵ واحد صعود کرد.

ارزش معاملات کل ۱۳.۵ هزار میلیارد تومان بود که بازار نقد بورس ۹.۷ هزار میلیارد تومان و فرابورس  ۳.۵ هزار میلیارد تومان در این ارزش سهم داشتند.

در این بین، نمادهای «فولاد» با ۲,۲۸.۴۹ واحد، کگل با ۱,۷۳۶.۷۴ واحد، «تاپیکو» با ۱,۵۷۸.۱۹ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند؛ درحالی‌که «شپنا» با ۱,۲۱۷.۵۶ واحد بر شاخص کل تأثیر منفی گذاشت. در بازار نقدی فرابورس، ۳ نماد «مارون» با ۸۲.۳۵ واحد، «آریا» با ۵۰.۴۴ واحد و «زاگرس» با ۲۸.۷۷ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند که دو نماد «صبا» با ۲۶.۳۶ واحد و «دی» با ۱۵.۶۴ واحد تأثیر منفی بر این شاخص گذاشتند.

شایان ذکر است در بازار نقدی بورس ۸۶ نماد در محدوده مثبت، ۱۹۴ نماد در محدوده منفی و ۴۰ نماد بدون تغییر معامله شدند. اگرچه در بازار نقد فرابورس ۵۹ نماد در محدوده مثبت، ۱۱۳ نماد در محدوده منفی و ۲ نماد بدون تغییر معامله شدند.

صف فروش در بیش از نیمی از نمادها

گفتنی است که بازار امروز به گونه‌ای بسته شد که ۱۱۲ نماد با ارزش کل ۱,۶۹۵ میلیارد تومان در صف خرید و ۳۰۳ نماد با ارزش ۵,۸۵۱ میلیارد تومان در صف فروش قرار داشتند.

خروج پول حقیقی از بازار

در این بین، در پایان معاملات روز جاری حدود ۱,۶۰۰ میلیارد تومان میزان خروج پول حقیقی را شاهد بودیم که روز گذشته این مبلغ بالغ بر ۱,۹۵۰ میلیارد تومان بود.

در بین شرکت‌های حاضر در بورس ۳ شرکت «شپنا» با میزان ۴۱۵.۹ میلیارد تومان، «شبندر» با مبلغ ۲۷۷.۹ میلیارد تومان و «وگردشح» با میزان ۲۴۳.۸ میلیارد تومان بیشترین خروج پول را داشتند. علاوه بر این، سه شرکت «تاپیکو» با ارزش ۴۹.۴ میلیارد تومان، «وسپهر» با ارزش ۳۲.۴ میلیارد تومان و «سمگا» با ارزش ۳۲.۱ میلیارد تومان بیشترین ورود پول حقیقی را به خود اختصاص دادند.

عناوین برگزیده