تاریخ: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۱۱
بازدید: ۲۲۱
کد خبر: ۱۳۳۴۷۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

عیار پایین و رگه‌ای بودن؛ عامل تعطیلی معادن مس زنجان

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: رگه‌ای بودن، عیار پایین و عدم اکتشاف کامل عامل تعطیلی معادن مس زنجان است.
عیار پایین و رگه‌ای بودن؛ عامل تعطیلی معادن مس زنجان

به گزارش می متالز، ناصر فغفوری اظهار کرد: در حال حاضر ۲۰ معدن مس در استان زنجان وجود دارد که استخراج اسمی این معادن ۲۲۰ هزار تن و ذخیره قطعی آن‌ها ۲۴۰ هزار تن است. همچنین میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته در این حوزه ۸۱ هزار میلیون ریال است.

وی افزود: همچنین بخشی از معادن مس استان به دلیل رگه‌ای بودن، عیار پایین و عدم اکتشاف کامل تعطیل است. معادن مس استان بیش از هر چیز نیاز به یک سرمایه‌گذاری در حوزه اکتشاف به صورت سیستماتیک و انجام حفاری عمیق است تا بر اساس آن در خصوص سرمایه‌گذاری در استخراج و فرآوری تصمیم‌گیری شود.

این مسوول در رابطه با اشتغال‌زایی صورت گرفته در این زمینه، ادامه داد: اشتغال‌زایی ایجاد شده در این معادن ۱۱۵ نفر است ولی استفاده کامل از پتانسیل‌ها می‌تواند ظرفیت اشتغال در حوزه معدن به خصوص معادن مس را افزایش دهد.

فغفوری تصریح کرد: طی سه ماهه اول امسال، ۱۳ معدن غیرفعال در استان زنجان احیا و به چرخه اقتصادی استان بازگشت. در راستای اجرای سیاست دولت مبنی بر فعال‌سازی معادن و صنایع غیرفعال، ۱۳ معدن غیرفعال و قابل توسعه در استان احیا شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، یادآور شد: در این راستا سازمان صمت استان، اقدام به رصد مشکلات معادن کرده و پس از بررسی توجیه اقتصادی معادن و قابلیت توسعه آن‌ها، با ارائه راهکارهایی از جمله ورود سرمایه‌گذار جدید به معدن، بازاریابی‌های جدید و رفع مشکل معارضان نسبت به فعال‌سازی این معادن اقدام کرد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در حوزه معدن، قریب به ۷۰ معدن غیرفعال داریم که برخی از آن‌ها توجیه اقتصادی ندارد و حال، وزارتخانه باید به سمت ایجاد معادن با وسعت بالا حرکت کند تا فرد بتواند اکتشافات جدیدی انجام دهد.

عناوین برگزیده