تاریخ: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۵۷
بازدید: ۱۳۴
کد خبر: ۱۳۳۵۴۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

انصراف ایران و کره جنوبی از خرید فولاد ترکیه

می متالز - در پی انصراف ایران و کره جنوبی از خرید آهن و فولاد ترکیه این بخش از صنایع ترکیه دچار بحران شد.
انصراف ایران و کره جنوبی از خرید فولاد ترکیه

به گزارش می متالز، انصراف ایران و کره درخصوص عدم خرید آهن و فولاد از ترکیه به دنبال تصمیم کشورهای اروپای شرقی مبنی بر کاهش نرخ صادراتی تولیدات آهن و فولاد آن کشورها صورت گرفته است.

سنجرایمر، مدیرعامل سازمان آهن و فولاد ترکیه در گفت و گویی با خبرنگاران گفت: ایران و کره جنوبی قراردادهای واردات آهن و فولاد از ترکیه را ابطال کردند.

وی افزود: ابطال قراردادهای صادراتی و کاهش تقاضای داخلی تولید آهن و فولاد این بخش از صنایع ترکیه را دچار بحران شدید کرده است.

مدیرعامل سازمان آهن و فولاد ترکیه گفت: رکود اقتصادی حاکم بر اقتصاد جهانی پس از بحران خلیج فارس و همچنین کاهش نرخ های آهن و فولاد در کشورهای اروپای شرقی به دلیل تنگناهای ارزی آن کشورها، صنایع آهن و فولاد ترکیه را با بحران سختی روبه رو ساخته است.

وی با اشاره به اینکه ترکیه در سال جاری برای 300 میلیون دلار صادرات آهن و فولاد برنامه ریزی کرده بود، گفت: انتظار نمی رود رقم یادشده حتی به 250 میلیون دلار نیز برسد.

ترکیه از نظر تولید فولاد در جهان در ردیف هجدهم قرار دارد. تولید فولاد خام ترکیه در نیمه اول سال جاری میلادی بالغ بر 4 میلیون و 541 هزار تن گزارش شده است.

 

هشتم مهر 1380؛ بررسی همکاری های صنعتی ایران و رومانی

چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و رومانی از 9 تا 11 مهرماه جاری در بخارست برگزار می شود.

محمد تقی زاده انصاری، مشاور وزیر صنایع و معادن حجم مبادلات میان دو کشور را در سال 1379، حدود 5/36 میلیون دلار ذکر کرد و گفت: از این میزان 5/7 میلیون دلار را صادرات ایران به این کشور تشکیل داد. به گفته انصاری، صادرات رومانی به ایران را به طور عمده اقلام شیمیایی، لاستیک، چرم، کاغذ، کارتن، فولاد و ماشین آلات تشکیل می دهد. در مقابل ، جمهوری اسلامی ایران به این کشور نفت خام، مواد غذایی، پوشاک، فرش ماشینی و تولیدات الکترونیک صادر می کند.

 

کاهش شاخص کل

تالار بورس اوراق بهادار تهران دیروز شاهد دادوستد 5 میلیون و 198 هزار سهم از سهام 105 واحد تولیدی و صنعتی شرکت های سرمایه گذاری بر ارزش بیش از 24 میلیارد و 506 میلیون ریال بود.

این تعداد سهام در 2540 نوبت برای 869 نفر خریداری و اسناد مالکیت جدید آنها صادر شد.به این ترتیب، شاخص کل قیمت سهام با 4/16 واحد کاهش به 3284 واحد رسید.

 

فولاد لوله انتقال گاز عسلویه از ژاپن خریده شد

شرکت سومیتوموی ژاپن اعلام کرده است که سفارشاتی را از کارخانه نورد لوله اهواز برای 40 هزار تن ورق 65X برای حمل در ماه های نوامبر – دسامبر دریافت کرده است. این شرکت تجاری در حال حاضر مشغول مذاکره با کوره بلند ژاپن برای تامین plate مورد قرارداد است.

نورد لوله اهواز این ورق ها را به منظور تولید لوله های با قطر بالا برای کاربرد در پروژه های خطوط لوله گاز IGat IV جهت انتقال گاز از عسلویه در ساحل خلیج فارس به تهران مصرف خواهد کرد.

عناوین برگزیده