تاریخ: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۲۶
بازدید: ۱۹۳
کد خبر: ۱۳۴۵۸۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

گرانی‌های سیمان را به ما اطلاع دهید

می متالز - باشگاه خبرنگاران جوان در پی افزایش قیمت بدون ترمز سیمان، قصد دارد که با پیگیری‌های مداوم از طریق مسئولان نرخ متعادل را به بازار بازگرداند.
گرانی‌های سیمان را به ما اطلاع دهید

به گزارش می متالز، این روزها یکی از مهم ترین دلایل برای افزایش قیمت مسکن که بسیاری از کارشناسان و سازندگان آن را به عنوان مهم ترین دلیل مطرح می کنند مصالح ساختمانی به ویژه سیمان و فولاد است.

براساس این گزارش قیمت سیمان در درب کارخانه ۱۴ هزار و ۷۵۰ تومان که این براساس نرخ دولتی تعیین شده است. حدود دو ماه پیش جلسه ای با حضور اعضای کمیسیون عمران و و مسئولان وزارت صمت و سازمان حمایت از مصرف کنندگان درباره قیمت‌سیمان برگزار شد و که در این جلسه قیمت سیمان با هزینه های حمل به ۱۷ هزار و۵۰۰ تومان رسید.

 این سیمان ها باید به تعاونی ها و پخش کنندگان عمده برسد که با پیگیری های صورت گرفته مشخص شد که رانندگان بابت هر پاکت ۵۰ کیلویی سیمان حدود ۵۰۰ تومان دریافت می کنند و به اصطلاح رانندگان مبلغی به عنوان پشت بارنامه دریافت می کنند.

بنابراین با هزینه ۵۰۰ تومانی رانندگان قیمت هرپاکت سیمان ۱۸ هزار تومان به دست تعاونی‌ها می‌رسد از طرف دیگر ۵۰۰ تومان هم هر کارگر بابت تخلیه کیسه دریافت می‌کند که در نهایت قیمت آن به ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان می رسد.

خرده فروشان مقصد سوم سیمان هستند چراکه تعاونی ها این پاکت سیمان را به خرده فروشان تحویل می دهند که این خود بازم هم هزینه ای جهت بارگیری، تخلیه و حمل دارد. بنابراین برای بارگیری حمل و تخلیه هر کیسه سیمان از تعاونی‌ها در خرده فروشی ها ۳۵۰۰ تومان باید پرداخته شود در نتیجه قیمت هر سیمان در این مرحله به ۲۲ هزار تومان می‌رسد.

سازندگان و مصرف کنندگان هم برای خرید سیمان باید هزینه هایی جهت بارگیری حمل و تخلیه پرداخت کنند و در نهایت سیمان برای مصرف کنندگان به ۲۵ هزار تومان می رسد.

گفتنی است سیمانی که براساس نرخ دولتی ۱۴ هزار و ۷۵۰ تومان تعیین شده بود که با حضور گسترده د لالان هر کیسه ۵۰ کیلویی ۲۵ هزار تومان به دست مصرف کنندگان می رسد. تامین هزینه ها باعث افزایش و قیمت تمام شده ساخت مسکن می شود که همین موضوع باعث ناراحتی و گله گی وزیر راه و شهرسازی شده بود به طوری که اسلامی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران درباره افزایش هزینه‌های مصالح ساختمانی، گفت: باید هرچه سریعتر وزارت صمت اقدامات لازم جهت جلوگیری از افزایش لجام گسیخته قیمت سیمان را انجام دهد.

مصالح ساختمانی به عنوان مهم ترین عامل در حوزه  افزایش قیمت مسکن  به فروش  می رود بنابراین  باید هرچه سریعتر اقدامات لازم در حوزه  حذف دلالان را انجام دهند. مصرف کنندگان و سازندگان سیمان هم اگر تخلف و یا مشکلی در حوزه مصالح ساختمانی به ویژه سیمان دارند می توانند با ما در میان بگذارند.

برای مشاهده ی فیلم کلیک کنید.

عناوین برگزیده