تاریخ: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۲۷
بازدید: ۲۵۱
کد خبر: ۱۳۴۶۲۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس اتاق اصناف ایران در نشست با وزیر صمت:

حرکت به سمت تجارت الکترونیک و استفاده از فناوری در دستور کار است/ زنجیره سازی را در حوزه اصناف دنبال می کنیم

می متالز - رئیس اتاق اصناف ایران در نشست با وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: رویکرد حرکت به سمت تجارت الکترونیک و استفاده از فناوری در دستور کار اصناف است.
حرکت به سمت تجارت الکترونیک و استفاده از فناوری در دستور کار است/ زنجیره سازی را در حوزه اصناف دنبال می کنیم

http://www.shatanews.ir//parameters/mimt/modules/cdk/upload/content/news/179664/image1670.jpg

به گزارش می متالز، سعید ممبینی با بیان این مطلب، افزود: زنجیره سازی را در حوزه اصناف دنبال می کنیم و برای موضوع برندسازی در کسب و کارهای صنفی نیز برنامه داریم.

وی با اعلام اینکه 600 هزار واحد صنفی تولیدی در بخش اصناف با قابلیت‌های مختلف در کشور مشغول به فعالیت هستند، گفت: قیمت تمام شده پایین تر و سطح اشتغال بالاتر از ویژگی های این واحدهای صنفی تولیدی است.

رئیس اتاق اصناف ایران از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواست که تسهیلات و طرح های حمایتی از صنوف تولیدی همانند دیگر صنایع به این بخش ارائه شود.

ممبینی با اشاره به نقش اصناف و بازاریان در مدیریت بازار در شرایط سخت کشور، بیان کرد: در شرایط سختی مانند شیوع بیماری کرونا، اصناف و بازاریان برای تعطیلی کسب و کارها به منظور پیشگیری از شیوع بیشتر این بیماری پیش قدم شده اند و لازم است دولت در موارد حمایتی این بخش را نیز مد نظر قرار دهد.

وی همچنین با اشاره به نقش اصناف و بازاریان در تنظیم بازار کشور، بیان کرد: اتاقهای اصناف سراسر کشور مهمترین مسائل و دغدغه های حوزه بازار را جمع بندی و برای طرح در جلسات ستاد تنظیم بازار و استفاده به عنوان نظر کارشناسی در تصمیم‌گیری‌ها ارسال می‌نماید.

رئیس اتاق اصناف در بخش دیگری از سخنان خود افزود: فروشگاه های زنجیره ای و کسب و کارهای مجازی بخشی از اصناف هستند که اتحادیه های کشوری آنها زیر نظر اتاق اصناف به فعالیت مشغول است.

ممبینی گفت: برخی تصمیمات با تغییر مدیران نیز مسکوت می ماند یا دچار تغییر می شود که این رویه برای حمایت از اصناف باید اصلاح شود.

وی گفت: البته وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در مواضع خود به خوبی بر لزوم کاهش تعدد بخشنامه ها و مقررات زدایی تاکید کرده است.

عناوین برگزیده