تاریخ: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۴۵
بازدید: ۱۶۵
کد خبر: ۱۳۵۰۴۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مصری تشریح کرد:

جزییات طرح حمایت معیشتی مجلس

می متالز - عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ضمن بیان میزان دریافتی خانوارها برای تأمین کالاهای اساسی گفت: منابع مالی برای اجرای این طرح مشخص شده و همزمان طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیز اجرا می‌شود.
جزییات طرح حمایت معیشتی مجلس

نشست خبری عبدالرضا مصری

به گزارش می متالز، عبدالرضا مصری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح تأمین کالاهای اساسی گفت: دو قشر مشمول این طرح می شوند؛ یکی افرادی که کمتر از حداقل دستمزد درآمد دارند و بطور مثال درآمد آنها یک میلیون تا یک میلیون و 500 هزار تومان است که شامل دو دهک مددجوی کمیته امداد، بهزیستی و رزمندگان معسر هستند و در بانک اطلاعاتی کمترین درآمد را دارند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قشر دیگر نیز افرادی هستند که مابین دهک های درآمدی و در دامنه قرار دارند.

وی درباره میزان دریافتی این اقشار در طرح تأمین کالاهای اساسی عنوان کرد: 40 میلیون نفری که درآمد حداقلی را دارند اما معیشت آنها به سختی می گذرد سرانه ای را دریافت می کنند که در هر مرحله برای هر نفر 60 هزار تومان است اما این سرانه برای خانواده های تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و رزمندگان معسر که 20 میلیون نفر هستند، دو برابر و به میزان هر نفر 120 هزار تومان خواهد بود به نحوی که یک خانواده 5 نفره، 600 هزار تومان دریافت می کنند.

نشست خبری عبدالرضا مصری

مصری در ادامه درباره نحوه تعلق گرفتن سرانه به این اقشار در طرح تأمین کالاهای اساسی یادآور شد: مقرر شده است این مبلغ در کارتی که در اختیار آنها قرار می گیرد، شارژ؛ تا صرف خرید کالاهای اساسی شود که البته بعد از تصویب قانون، وزارت تعاون اسامی کالاها اعلام خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: همچنین تکلیفی بر عهده دولت گذاشته شده تا کالاها با تخفیف مناسب عرضه شده و یا حداقل آنهایی که از طریق ارزهای 4200 تومانی وارد شده اند در اختیار این اقشار قرار گیرد تا قیمت پایین تری داشته باشند.

وی همچنین درباره منابعی که برای تأمین بودجه این اقدام اختصاص یافته است، گفت: اصل این طرح بر مبنای اصلاح قانون بودجه 99 است که طی آن دو منبع پیش بینی شده؛ یکی چند ردیف در تبصره 14 قانون بودجه است که مربوط به هدفمندی یارانه ها بوده پس در هدف خود می نشیند و منبع دیگر اختصاص 15 هزار میلیارتومان از بند «و» تبصره 2 قانون بودجه است که از محل فروش برخی دارایی های دولت خواهد بود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: البته 10 هزار میلیارد تومان نیز در این طرح برای همسان سازی حقوق بازنشستگان دیده شده که اگر همسان سازی کسری داشت، این میزان تأمین شود تا همزمان طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، کشوری و لشگری نیز به اجرا درآید.

عناوین برگزیده