تاریخ: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۲۰
بازدید: ۲۶۹
کد خبر: ۱۳۵۱۱۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

عملیات اجرایی طرح‌های توسعه فاز ۲ جهان فولاد در سیرجان آغاز شد

می متالز - طرح های توسعه فاز ۲ جهان فولاد سیرجان با آغاز عملیات اجرایی کارخانه احیا مستقیم شماره ۲ و کارخانه فولادسازی ۲ با حضور استاندار کرمان، مدیرعامل صنایع ملی مس ایران و گل گهر و سایر مسوولان کلنگ زنی شد.
عملیات اجرایی طرح‌های توسعه فاز ۲ جهان فولاد در سیرجان آغاز شد

عملیات اجرایی طرح‌های توسعه فاز ۲ جهان فولاد در سیرجان آغاز شد

به گزارش می متالز، در این آیین عملیات اجرایی کارخانه احیا مستقیم جهان فولاد شماره ۲ با اشتغالزایی مستقیم ۲۰۰ نفر در زمان بهره برداری و ۳۵۰ نفر در مراحل اجرایی و اشتغال غیرمستقیم ۶۰۰ نفر با سرمایه گذاری ۲۷ هزار میلیارد ریال آغاز شد.

همچنین عملیات اجرایی کارخانه فولادسازی شماره ۲ با اشتغالزایی مستقیم ۵۰۰ نفر در زمان بهره برداری و غیر مستقیم یکهزار و ۵۰۰ نفر با سرمایه گذاری ۳۰ هزار میلیارد آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت جهان فولاد سیرجان روز سه شنبه در این آیین گفت: حرکتی که ۱۰ سال قبل در منطقه با یک و نیم میلیارد تومان در این شرکت آغاز کردیم، امروز با کمک خداوند و حمایت سهام داران شاهد و ناظر احداث پنج کارخانه هستیم.

علی عباسلو اظهار داشت: مجموعه جهان فولاد سیرجان شامل کارخانه‌های آهن اسفنجی، شمش فولادی و میلگرد است که زنجیره فولاد در منطقه گل گهر از سنگ آهن تا میلگرد تکمیل شده که جای قدردانی از سهام داران و فعالان این حوزه دارد.

وی با تاکید بر اینکه ادامه طرح های توسعه فاز ۲ جهان فولاد سیرجان امروز آغاز می شود افزود: در فاز ۲، پروژه های آهن اسفنجی و شمش فولادی کلنگ زنی می شود.

مدیرعامل شرکت جهان فولاد سیرجان گفت: سالانه بیش از ۶ هزار میلیارد  تومان فروش کارخانه جهان فولاد است و امیدواریم طرح های امروز را با سرعت و کیفیت بیشتری به پایان برسانیم.

وی تصریح کرد: شرکت جهان فولاد سیرجان طی ۶ ماه ابتدای امسال در آهن اسفنجی ۴۳ درصد افزایش تولید، در شمش هشت درصد از برنامه پیش هستیم و در میلگرد ۵۰ هزار تن سال گذشته، امسال به ۱۶۰ هزار تن رسیده و تا پایان سال جاری به ۳۲۰ هزار تن خواهد رسید.

عباسلو افزود: ۴۵۰ هزار تن برای نیمه دوم امسال با توجه به راه اندازی کارخانه اکسیژن تولید خواهیم داشت که در عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری سرافراز باشیم.

عناوین برگزیده