خبر
زیرساخت ها  

همکاری توسعه زیر ساخت و مپنا در پروژه ریلی اصفهان - اهواز

می متالز - معاون وزیر راه و شهرسازی از برگزاری دومین نشست همکاری شرکت ساخت وتوسعه و گروه مپنا خبر داد. خیرالله خادمی در این رابطه گفت:‌ در راستای امضای تفاهم‌نامه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور و گروه مپنا در خصوص طراحی، اجرا، تامین کالا و مسوولیت تامین مالی از طریق فاینانس ابر پروژه راه‌آهن اصفهان - اهواز، آخرین وضعیت روند تامین مالی و بررسی‌های میدانی اجرای این پروژه بررسی و تصمیماتی در خصوص سرمایه‌گذاری و اجرا گرفته شد.

به گزارش می متالز، خادمی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری وزارت راه و شهرسازی و گروه مپنا در طراحی، اجرا، تامین کالا و مسوولیت تامین مالی احداث ابر پروژه راه آهن اصفهان- اهواز در سال گذشته گفت: در این جلسه مقرر شد شرکت مپنا برنامه زمان‌بندی تامین منابع مالی و اسناد و مدارک مطالعاتی و مهندسی انجام شده همراه با برآورد ریالی پروژه را ظرف مدت پانزده روز به شرکت ساخت و توسعه ارائه کند.

خادمی یادآور شد: اخذ LOI برای فاینانس از بانک طرف قرارداد گروه مپنا یکی از اقدامات مهم در این راستا است.

معاون وزیر راه و شهرسازی راه‌آهن دو خطه برقی اصفهان - اهواز را موجب اتصال مرکز کشور از طریق استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری به استان خوزستان و بندرامام‌خمینی در جنوب کشور دانست و گفت:‌ این خط آهن کوتاه‌ترین مسیر ریلی موجب اتصال مرکز به بنادر جنوب غربی کشور است که نقش مهمی در تقویت ارتباط استراتژیک شمال و جنوب کشور و توسعه شبکه ریلی کشور دارد. گفتنی است، راه‌آهن دو خطه برقی اصفهان- اهواز ۵۱۰ کیلومتر طول دارد و طبق آخرین مطالعات صورت گرفته دارای ۸۶ کیلومتر تونل و ۵/ ۱۵ کیلومتر پل است و در طول مسیر ۱۰ ایستگاه درجه دو و ۸ ایستگاه درجه ۳ دارد. این خط‌آهن موجب اشتغال بیش از ۵ هزار نفر در دوره ۵ ساله ساخت و بیش از ۱۲۰۰ نفر در زمان بهره‌برداری ۳۰ ساله طرح می‌شود و با توجه به مزایای حمل‌ونقل از طریق خط‌آهن و کاهش خسارات و سوانح جاده سالانه بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی اقتصادی برای کشور دارد.

کد خبر: 135725
تاریخ: 1399/07/20 - 22:50
منبع: دنیای اقتصاد

توسعه زیر ساخت  مپنا  وزارت راه و شهرسازی 

نظرات:

نظر خود را اینجا بنویسید:

   
   
   
 علی‌پور‌ خنکداری:

وزارت راه و شهرسازی باید تفکیک شود/پیگیری تخصصی وظایف با تفکیک حوزه راه و مسکن

می متالز - نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: وزارت راه و شهرسازی باید تفکیک شود، زیرا این وزارتخانه در شرایط کنونی وظایف سنگینی را بر عهده دارد، ازاین رو تفکیک دو حوزه راه و ترابری و مسکن و شهرسازی می تواند به پیگیری تخصصی تر و دقیق تر برنامه ها و امور کمک کند.
 

مسکن در دولت روحانی۵۳۳ درصد گران شد!

می متالز - بررسی آمار رسمی وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی حاکی از آن است در بازه زمانی مرداد ۹۲ تا شهریور ۹۹ قیمت مسکن در تهران ۵۳۳.۵۴ درصد افزایش یافته است.
 استاندار مرکزی:

هپکو و آذرآب با مشکل تامین ضمانت‌نامه مواجه هستند

می متالز - استاندار مرکزی گفت: شرکت های هپکو و آذرآب با مشکل تامین ضمانت نامه مواجه هستند که باید برای رفع این مشکل چاره اندیشی کرد.
 مدیرکل امور اقتصادی استانداری مرکزی:

مالکیت سهام هیدرواطلس در «هپکو» همچنان در گرو بانک است/ آخرین وضعیت واگذاری واگن پارس به مپنا و افزایش سرمایه آذرآب

می متالز - نعتمی مدیرکل دفتر امور اقتصادی استان مرکزی در رابطه با تغییرات اخیر در لیست سهامداران هپکو گفت: با خلع ید انجام‌شده شرکت هیدرواطلس دیگر سهامدار هپکو نیست اما ۱/۷ درصد این سهام در گرو بانک ملی هست و تاکنون مالکیت آن بنام آقای احمدپور بوده است اما حالا در مالکیت دولت قرارگرفته است و فعلاً تهاتر و تسویه بدهی صورت نگرفته است.
 

ایستگاه شمتیغ راه آهن خواف - هرات به عنوان مرز رسمی ریلی شناخته شد

می متالز - اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور مصوبه هیئت وزیران مبنی بر معرفی نقطه مرزی شمتیغ و ایستگاه راه آهن شمتیغ در مرز ایران و افغانستان به عنوان مرز مجاز ورود و خروج کالا و مسافر و همچنین مرز گمرکی میان دو کشور در خراسان رضوی را به وزرای راه و شهرسازی و کشور ابلاغ کرد.
 با امضای تفاهم‌نامه‌ای به ارزش ۵۰ هزار میلیارد ریال با مپنا

بانک صادرات ایران به توسعه راه‌آهن شتاب داد

می متالز - ​تفاهم‌نامه توسعه همکاری و اعطای تسهیلات مالی در حوزه حمل و نقل ریلی به ارزش ۵۰ هزار میلیارد ریال بین بانک صادرات ایران و گروه مپنا امضا شد.
آخرین رویدادها
انتشارات
 معادن و فلزات

ماین اند بیزینس تودی

 قراضه و بازیافت

آهنگان

همکاران ما