تاریخ: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۳۳
بازدید: ۱۳۱
کد خبر: ۱۳۵۹۴۰
وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

افتتاح راه‌آهن ایران – افغانستان در ماه آینده

می متالز - وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: از ماه آینده ارتباط ریلی بین ایران و افغانستان برقرار می‌شود.
افتتاح راه‌آهن ایران – افغانستان در ماه آینده

به گزارش می متالز، محمد اسلامی در مراسم افتتاح نمایشگاه دائمی جهاد خودکفایی صنعت ریلی با بیان اینکه تا پایان دولت چهار استان دیگر به شبکه ریلی متصل می‌شوند، اظهار داشت: تا پایان عمر دولت دوازدهم استان‌های اردبیل، کردستان، خراسان شمالی و چهارمحال و بختیاری به شبکه ریلی متصل خواهند شد.

وی ادامه داد: همچنین یکی از مهمترین مسیرهای ریلی کشورمان تکمیل کریدور شمال – جنوب با اتصال چابهار به شبکه ریلی است که بزرگترین پروژه ریلی کشور محسوب می‌شود.

اسلامی همچنین از افتتاح راه‌آهن خواف- هرات در ماه آینده خبر داد و گفت: از ماه آینده ارتباط ریلی بین ایران و افغانستان برقرار می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افتتاح مسیر ریلی خواف- هرات ادامه داد: در راستای افزایش ترانزیت، اقدامات متعددی را به کار گرفتیم که یکی از آنها ساخت مسیرهای ریلی مرزی و اعمال تعرفه‌های واحد در این مسیرهای ترانزیتی است.

اسلامی با بیان اینکه از سال گذشته با اهتمام ویژه‌ای استفاده از تولیدات داخل را شتاب دادیم، گفت: در همان روزها و ماه‌های کرونایی هم توانستیم ناوگان جدیدی را که در داخل بازسازی و نوسازی شده بودند را به مسیر ریلی اضافه کنیم.

وی ادامه داد: از ابتدای سال، ماهانه مراسم‌های بهره‌برداری از ناوگان‌های نوسازی و بازسازی شده را برگزار کردیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 1200 دستگاه انواع ناوگان ریلی نوسازی و بازسازی شده است، بیان داشت: مراسم بهره‌برداری از ناوگان نوسازی و بازسازی شده در مهرماه را هم به زودی برگزار می‌کنیم و این به یک نهضت پایدار تبدیل شده است.

اسلامی افزود: در حالی که ساخت ریل داخل از سال‌ها پیش دنبال می‌شد، در سال 98 تولید ریل ملی محقق شد و امروز دعوا برای بیشتر تحویل گرفتن این تولید داخل است.

وی گفت: در شرایط اقتصادی و حرکت جهشی نرخ‌ها هر کسی به صورت فردی و سازمانی مهمترین تکلیفی که دارد این است که تقاضا برای ارز را به چالش بکشد و بتواند با تولید داخل تقاضای ارزی را کاهش دهد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: این نمایشگاهی که امروز افتتاح می‌شود سفره‌ای است که آماده کردیم برای تمام کسانی که در راستای افزایش تولید داخل خدمت می‌کنند.

اسلامی ادامه داد: توسعه صنعت ریلی از تاکیدات رهبری و سیاست‌های کلی نظام است اما بنده به صورت هفتگی از سوی رئیس جمهوری برای پیگیری موضوعات ریلی زیر سوال هستم و رئیس جمهور هم به صورت مداوم این پیگیری‌ها را دارد.

وی با بیان اینکه ظرفیت خطوط ریلی را در این دولت تا 40 درصد افزایش دادیم، اظهار داشت: این رقم تا پایان دولت به حدود 60 درصد می‌رسد که تحول جدی در زیرساخت‌های ریلی محسوب می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: حجم باری که از بندر شهید بهشتی و بندر امام به قطار رسیده تقریبا دو برابر میزان سال‌های گذشته بوده است و بنا داریم در سال آینده این عدد را از سهم 15 درصدی در کل کشور و 25 درصدی در نقاطی که بار وجود دارد افزایش دهیم.

عناوین برگزیده