تاریخ: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۴۷
بازدید: ۷۰۹
کد خبر: ۱۳۵۹۴۵
در جلسه نیکزاد با وزیر صمت اتخاذ شد:

مصوباتی برای رفع موانع خرید اتوبوس‌های داخلی جهت تجهیز ناوگان درون و برون شهری + محورها

می متالز - در دومین جلسه بررسی موانع خرید اتوبوس‌های داخلی جهت تجهیز ناوگان درون و برون شهری با حضور نایب رئیس مجلس، وزیر صمت، معاونان وزارتخانه‌های راه وشهرسازی و کشور، معاونان شهرداری تهران، مدیر عامل سایپا و ایران خودرو اقدامات و مصوباتی برای یک دوره مشخص اتخاذ شد.
مصوباتی برای رفع موانع خرید اتوبوس‌های داخلی جهت تجهیز ناوگان درون و برون شهری + محورها

به گزارش می متالز، در دومین جلسه بررسی موانع خرید اتوبوس های داخلی جهت تجهیز ناوگان درون و برون شهری که با حضور نیکزاد نایب رئیس مجلس، رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاونان وزارتخانه‌های راه وشهرسازی و کشور، معاونان شهرداری تهران، مدیر عامل سایپا و ایران خودرو  صبح امروز برگزار شده بود، مقرر شد:

  • ایران خودرو دیزل متعهد شد، ارزبری تولید اتوبوس را حداکثر تا پایان اسفندماه از 55 هزار یورو به 41 هزار یورو در هر اتوبوس کاهش دهد.
  • شهرداری تهران 250 اتوبوس از ایران خودرو خریداری می‌کند. جهت خرید 250 دستگاه اتوبوس بعدی، مقرر شد سازمان شهرداری ها اقدام لازم را جهت اخذ مجوز ترک تشریفات مناقصه از سازمان برنامه و بودجه انجام دهد. قیمت این اتوبوس ها به شرط پرداخت 50 درصد هزینه در پیش پرداخت، ثابت خواهد بود.
  • شهرداری ها تعداد 500 دستگاه اتوبوس از محل اوراق مشارکت خریداری خواهند نمود. این مهم با محوریت سازمان شهرداری ها انجام خواهد شد.
  • عقد قرارداد 500 دستگاه اتوبوس شهرداری تهران تا حداکثر 3 هفته عملیاتی خواهد شد و 500 دستگاه مربوط به شهرداری ها نیز تا حداکثر 3 هفته عملیاتی می شود. این مهم به شرط قیمت ثابت و پرداخت 50 درصد هزینه به صورت پیش پرداخت می باشد.
  • جهت تعیین تکلیف تسهیل خرید اتوبوس های بین شهری جلسه ای با محوریت وزارت صمت با حضور سازمان حمل و نقل و پایانه های کشور و سایر دستگاه‌های متولی برگزار گردد و تا 15 روز توافق انجام شود و به مجلس شورای اسلامی گزارش شود. این جلسه به نمایندگی آقای صادقی نیارکی از وزارت صمت و آقای حسن نیا به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی برگزار می شود.
  • سازمان شهرداری ها حداکثر تا 3 هفته اقدام لازم جهت تامین کپسول گاز 580 دستگاه اتوبوس متوقف شده را انجام دهد.
  • جلسه ای با محوریت آقای صادقی نیارکی و آقای جمالی نژاد و سایر دستگاه های متولی برگزار و درباره بازسازی 5 هزار دستگاه اتوبوس درون شهری تصمیم گیری می شود. تاکنون قرارداد بازسازی 1500 دستگاه اتوبوس منعقد شده است.
عناوین برگزیده