تاریخ: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۲۴
بازدید: ۲۵۷
کد خبر: ۱۳۶۱۰۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

فلزات گرانبها بیشترین اقلام قاچاق در خراسان رضوی است

می متالز - دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: فلزات گرانبها بیشترین حجم کشفیات قاچاق کالا در این استان طی نیمه نخست امسال بوده است.
فلزات گرانبها بیشترین اقلام قاچاق در خراسان رضوی است

به گزارش می متالز، رسول فرزادفر روز سه‌شنبه افزود: طی این مدت ۳۸۱ میلیارد ریال فلزات گرانبهای قاچاق در استان خراسان رضوی کشف و ضبط شده است.

وی ارزش کشفیات کالاهای کشف شده در این مدت را هزار و ۱۵۱ میلیارد ریال اعلام کرد.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی ادامه داد: پس از فلزات گرانبها، دستگاههای تولید ارز دیجیتال به ارزش ۱۳۹ میلیارد ریال، مواد غذایی به ارزش ۱۱۰ میلیارد ریال، منسوجات به ارزش ۵۹ میلیارد ریال، دارو به ارزش ۳۹ میلیارد ریال و لوازم خانگی به ارزش ۳۴ میلیارد ریال به ترتیب بیشترین کشفیات این گروه را در خراسان رضوی به خود اختصاص داده‌اند.

وی گفت: همچنین در این مدت پنج هزار و ۱۱۷ میلیارد ریال کالای مظنون به قاچاق در خراسان رضوی کشف شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۵۷ درصد افزایش داشته است.  

فرزادفر به سهم دستگاه های نظارتی کاشف کالای قاچاق در خراسان رضوی طی نیمه نخست امسال اشاره و بیان کرد: اداره پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز ۴۲.۵ درصد، گمرک ۴۱.۵ درصد، سازمان صنعت، معدن و تجارت ۱۲.۴ درصد و مرزبانی خراسان رضوی ۳.۳ درصد سهم در این حوزه داشته‌اند. 

وی افزود: در این مدت هزار و ۵۲۶ فقره پرونده با موضوع قاچاق کالا در اداره تعزیرات حکومتی تشکیل شد که برای هزار و ۳۸۰ فقره رای محکومیت صادر و مجرمان آنها به پرداخت ۲۵۵ میلیارد ریال جریمه محکوم شدند. ۲۵۷ فقره پرونده نیز منجر به برائت متهم شد.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی ادامه داد: همچنین طی نیمه نخست امسال ۹۵.۵ میلیارد ریال کالای ممنوعه قاچاق شامل مشروبات الکلی، آثار مبتذل سمعی و بصری، اموال ناهنجار فرهنگی، آلات قمار و تجهیزات دریافت از ماهواره از انبارها و فروشگاه‌های خرید و فروش کشف شد.

وی این بخش از کشفیات قاچاق را شامل ۱۰۸ هزار و ۶۵۶ بطری مشروبات الکلی به ارزش ۸۰ میلیارد ریال و ۱۳ هزار و ۷۷ قلم انواع تجهیزات دریافت از ماهواره به ارزش ۱۴ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: ارزش این کشفیات نسبت به مدت مشابه پارسال پنج درصد در مشروبات الکلی و ۲۹ درصد در تجهیزات دریافت از ماهواره افزایش داشته است.

فرزادفر افزود: ۷۰ تن کالای قاچاق به ارزش ۳۰ میلیارد ریال نیز در این مدت منهدم، ۳۰ باند قاچاق متلاشی و هزار و ۹۲۹ متهم در این ارتباط دستگیر شدند.

وی ادامه داد: در راستای اجرای طرحهای پیشگیرانه از قاچاق سوخت، ۴۰ میلیون لیتر نفت گاز از طریق بازارچه‌های مرزی، منطقه ویژه اقتصادی دوغارون، جایگاه سوخت مرزی و جایگاه کنترل سوخت مرزی به خارج از کشور صادر شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۵ درصد از نظر ارزش افزایش داشته است.

عناوین برگزیده