تاریخ: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۰۲
بازدید: ۱۶۳
کد خبر: ۱۳۶۱۸۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قیمت جهانی فلز زرد کاهش یافت

می متالز - در حالی که ارزش دلار تا حدودی ترمیم شده و سرمایه‌گذاران همچنان امیدوار به نهایی‌شدن بسته محرک مالی جدید دولت آمریکا هستند، قیمت طلا امروز شاهد کاهش بود.
قیمت جهانی فلز زرد کاهش یافت

به گزارش می متالز، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۵ درصد کاهش به ۱۹۱۴ دلار و ۷ سنت رسید. قیمت طلا در بازار معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه دسامبر با ۰.۴۳ درصد کاهش به ۱۹۲۰ دلار و ۷۰ سنت رسید.

هووی لی اقتصاددان بانک او‌سی‌بی‌سی گفت: شاخص ارزش دلار ترمیم شده است. با توجه به کاهش نیافتن بیشتر ارزش دلار، سرمایه گذاران در بازار طلا احساس خطر کرده‌اند.

شاخص ارزش دلار امروز با ۰.۱ درصد افزایش روبه‌رو بود و در عین حال ارزش سهام در بازارهای آسیایی کاهش داشت.

پس از آنکه کاخ سفید اعلام کرد جمهوری‌خواهان سنا مصوبه موردنظر ترامپ را پیگیری می‌کنند، سرمایه‌گذاران از نزدیک تحولات مربوط به بسته محرک مالی جدید را دنبال می‌کنند.

ترامپ روز یکشبه از کنگره خواسته بود یک مصوبه محرک مالی کوچک تر را تصویب کنند. مذاکرات بر سر یک بسته محرک مالی جامع همچنان با اختلاف‌نظر طرف‌ها روبه‌روست.

لی افزود: اگر بسته محرک مالی تصویب شود به‌طور طبیعی سبب افزایش قیمت طلا خواهد شد، اما به نظر می‌رسد که تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری بسته‌ای تصویب نمی‌شود و از این رو اکنون قیمت طلا با اندکی نوسان روبه‌روست.

اقدامات محرک مالی گسترده دولت‌ها و بانک‌های مرکزی جهان با هدف کاستن از زیان‌های اقتصادی بحران کرونا سبب شده تا قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون حدود ۲۶ درصد افزایش یابد.

در عین حال افزایش دوباره موارد ابتلا به کرونا در اقتصادهای بزرگ جهان از جمله آمریکا و انگلیس سبب نگرانی‌ها از چشم‌انداز ترمیم اقتصاد جهانی ده و همین مساله اشتها برای سرمایه‌گذاری در بازار طلا را افزایش داده است.

عناوین برگزیده