تاریخ: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۱۱
بازدید: ۳۱۴
کد خبر: ۱۳۶۲۲۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

عرضه فولاد در بورس کالا به پروژه‌های مسکنی و عمرانی صدمه زد

می متالز - وزیر راه و شهرسازی گفت: عرضه فولاد در بورس کالا به پروژه‌های مسکنی و عمرانی صدمه زد اما وزیر صمت با اقدام‌هایی که انجام داد جلو افزایش قیمت فولاد و سیمان را گرفته است.
عرضه فولاد در بورس کالا به پروژه‌های مسکنی و عمرانی صدمه زد

عرضه فولاد در بورس کالا به پروژه‌های مسکنی و عمرانی صدمه زد

به گزارش می متالز، محمد اسلامی امروز (سه‌شنبه، ۲۲ مهرماه) در آیین رونمایی از سامانه پایش اطلاعات انرژی ساختمان که در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار شد، درباره وضع مذاکرات وزارت راه و شهرسازی با شهرداری برای ساخت مسکن استیجاری، افزود: بارها اطلاعیه دادیم طبق ماده ۲ قانون ساماندهی مسکن آمادگی داریم که هم شهرداری و هر سازمانی که قصد تولید مسکن استجیاری را دارد از ما زمین دریافت کند.

وی گفت: دنبال این بودیم که با تدوین دستورعمل اجاره‌داری حرفه‌ای که در سیر مراحل تصویب قرار گرفت از سازمان‌هایی که علاقه‌مند به ساخت مسکن استجاری هستند حمایت کنیم.

اسلامی گفت: بر این اساس می‌توانیم زمین ۹۹ ساله را به سازندگانی دهیم که برای دهک‌های پایین خانه می‌سازند و اگر سازندگان قصد داشته باشند برای عموم جامعه روی زمین‌های دریافتی خانه بسازند می توانند به صورت ۱۰ ساله از ما زمین قسطی خریداری کنند. آیین نامه این مصوبه را به دولت بردیم تا اقساط زمین را از پنج سال به ۱۰ سال افزایش یابد.

وی گفت: متراژ این خانه‌ها ۳۰ متری نیست و ساخت مسکن برای ما همان الگوی ۷۵ متری است.

وزیر راه و شهرسازی درباره قیمت فولاد و سیمان و عرضه خارج از بورس کالا برای این دو قلم نهاده ساختمانی، گفت: کنترل قیمت نهاده‌های ساختمانی وظیفه وزارت صنعت است، قیمت تمام شده نهاده‌ها بررسی می‌شود و سازمان حمایت درباره قیمت تمام شده اظهارنظر خواهد کرد. سازمان تعزیرات نیز در باره عرضه آنها ورود می‌کند.

اسلامی ادامه داد: عرضه فولاد در بورس کالا به پروژه‌های مسکنی و عمرانی صدمه زد اما وزیر صمت با اقدام‌هایی که انجام داد جلو افزایش قیمت فولاد و سیمان را گرفته است.

وی درباره ارسال پیامک اشتباه به بسیاری از مالکانی که صاحب خانه خالی نیستند نیز گفت: همه آمار و اطلاعات راستی‌آزمایی می‌شود و هر مالکی که نسبت به این موضوع اعتراض دارد می‌تواند با مدارک و اسناد مورد نیاز به ادارات راه و شهرسازی استان خود مراجعه کند تا اگر ادعای به حقی داشت از فهرست خانه‌های خالی حذف شود.

عناوین برگزیده