تاریخ: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۱۱
بازدید: ۲۵۷
کد خبر: ۱۳۶۲۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بیش از ۴۵۰ میلیون دلار کالا از استان مرکزی صادر شد

می متالز - مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: در ۶ ماه سال جاری میزان صادرات کالای غیرنفتی استان مرکزی به بیش از ۴۵۰ میلیون دلار رسید.
بیش از ۴۵۰ میلیون دلار کالا از استان مرکزی صادر شد

به گزارش می متالز، اسماعیل حسینی اظهار کرد: طی ۶ ماه سال جاری بیش از ۷۶۶ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۴۵۰ میلیون دلار از مبادی گمرکی استان مرکزی صادر شده است.

وی افزود: میزان کالاهای صادر شده استان مرکزی از نظر وزنی نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۱۶ درصدی و از نظر ارزشی و تعداد نیز به ترتیب ۲۱ درصد کاهش و ۱۱ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی تصریح کرد: از مجموع صادرات صورت گرفته پنج هزار و ۴۶۰ فقره اظهارنامه به ارزش بیش از ۱۲۶ میلیون دلار مربوط به عملکرد گمرک منطقه ویژه اقتصادی ایرانیان و چهار هزار و ۴۵۶ فقره به ارزش بیش از ۹۴ میلیون دلار مربوط به عملکرد گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه است.

حسینی بیان کرد: استان مرکزی محصولات خود را به ۸۲ کشور جهان صادر کرده و بخش عمده صادرات استان مرکزی به ترتیب از عراق، افغانستان، ترکیه، پاکستان، امارات متحده عربی و... صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: عمده‌ترین کالاهایی که از استان مرکزی به بازارهای هدف صادر شده انواع هیدروکربورها، پلی اتیلن سنگین، موادغذایی و نوشیدنی ها، لوازم آشپزخانه و منزل، ایزوگام، مصنوعات پلاستیک و یکبار مصرف، بلورجات، قوطی آلومینیومی، دستمال کاغذی، مقاطع فولادی، تیربرق، شمش آلومینیوم و... بوده است.

حسینی واردات استان در این مدت را بیش از ۶۴ هزار تن عنوان کرد و گفت: ارزش کالاهای وارد شده ۱۵۷ میلیون دلار بوده و در مجموع واردات استان از لحاظ تعداد، وزن و ارزش به ترتیب کاهش ۳۱۲، ۲۷ و ۳۲ درصدی داشته است.

وی اضافه کرد: از مجموع آمار ارائه شده در زمینه واردات، هزار و ۳۲ فقره اظهارنامه به وزن بیش از ۴۹ هزار تن و ارزش ۱۲۰ میلیون دلار مربوط به گمرک منطقه ویژه کاوه است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی کشورهای مبدا واردات را ۴۳ کشور دانست و افزود: چین، ترکیه، امارات متحده عربی، هند، عراق و... از جمله کشورهای مبدا واردات به استان مرکزی بوده‌اند و عمده‌ترین کالاهای وارداتی استان مرکزی انواع مواد اولیه پوشک، کویل آلومینیومی، ماشین‌آلات و اجزا و قطعات، پاکت آبمیوه و بسته بندی، اسانس خوراکی، مواد اولیه خوراکی و مفتول فولادی و... بوده است.

عناوین برگزیده