تاریخ: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۲۲
بازدید: ۱۵۹
کد خبر: ۱۳۶۳۳۳
سرویس خبر : انرژی

تامین ۱۴۱ دستگاه کمک تنفسی بیماران کرونایی توسط وزارت نفت

می متالز - مدیر نظارت بر طرح های عمرانی مناطق نفت‎خیز گفت: امروز ۱۴۱ دستگاه ونتیلاتور (دستگاه کمک تنفسی ویژه بیماران کرونایی) با اعتبار ۲۲ میلیارد تومان توسط وزارت نفت به بیمارستان‌های مناطق نفتخیز اهدا شد.
تامین ۱۴۱ دستگاه کمک تنفسی بیماران کرونایی توسط وزارت نفت

به گزارش می متالز، «بابک دارابی» امروز (سه شنبه) در مراسم اهدای ۱۴۱ دستگاه کمک تنفسی ویژه بیماران کرونایی از طرف وزارت نفت به بیمارستان های مناطق نفتخیز کشور، ادامه داد: در راستای مسوولیت های اجتماعی وزارت نفت و به تبع آن شرکت ملی نفت ایران همانطور که در سال گذشته به دلیلی آب گرفتگی ناشی از سیل استان خوزستان کمکی ۱۳۰ میلیارد تومانی جهت کمک به بازسازی کامل مراکز آموزشی، بهداشتی و ساخت منازل آسیب دیده انجام شد، امروز نیز شاهد ایجاد هم‌افزایی بین وزارت نفت و بهداشت و درمان جهت رفع کمبود تجهیزات پزشکی و تسریع در روند درمان بیماران مبتلا به کرونا و عارضه های تنفسی ناشی از آن هستیم.

وی افزود: در این راستا با اعتبار ۲۲ میلیارد تومان و با همکاری نزدیک دو وزارتخانه شاهد توزیع ۱۴۱ دستگاه ونتیلاتور برای ۸۲ شهرستان در ۹ استان نفتی خواهیم بود.

به گفته دارابی، استان خوزستان ۳۲ دستگاه، بوشهر ۲۵ دستگاه، استان های ایلام، فارس، هرمزگان، کرمانشاه، کهکیلویه و بویراحمد و لرستان هر کدام ۱۳ دستگاه و شهرستان سرخس ۶ دستگاه دریافت می کنند.

وی تاکید کرد: کلیه مراحل ساخت و تولید دستگاه ها توسط متخصصین ایرانی انجام شده که گام موثری در حمایت از تولید داحلی است.

عناوین برگزیده