تاریخ: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۳۲
بازدید: ۳۵۹
کد خبر: ۱۳۶۳۴۹
سرویس خبر : انرژی
مدیرعامل پتروشیمی ایلام‌:

راه‌اندازی واحد الفین با نیروهای بومی محقق می‌شود

می متالز - مدیرعامل پتروشیمی ایلام از بومی بودن 91 درصد نیروهای این شرکت خبر داد و گفت: واحد الفین پتروشیمی ایلام بدون هیچ‌گونه حضور متخصص خارجی و تنها با دستان توانمند نیروهای فنی بومی استان و کشور راه‌اندازی می‌شود.
راه‌اندازی واحد الفین با نیروهای بومی محقق می‌شود

راه‌اندازی واحد الفین با نیروهای بومی محقق می‌شود

به گزارش می متالز، حسن نجفی سمنانی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات این استان گفت: در حال حاضر بیش از  یک هزار نیرو در شرکت پتروشیمی ایلام استخدام قراردادی یا پیمانکاری‌اند که از این میزان ۹۱ درصد بومی استان هستند.

وی  با بیان اینکه بیش از ۱۴۰۰ نفر به صورت مستقیم و پیمانکاری مشغول کار هستند، یادآور شد: یکی از سیاست های این شرکت در استان به کارگیری نیروهای متخصص بومی بوده است و با تلاش و حمایت مسوولان هلدینگ خلیج فارس، در راستای ایجاد اشتغال  تمام ظرفیت‌ها از جمله حوزه‌های پیمانکاری برای به‌کارگیری نیروهای بومی به کار برده شده است.

واحد الفین به زودی راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل پتروشیمی ایلام با بیان اینکه واحد الفین پتروشیمی استان به عنوان بزرگترین واحد الفین غرب کشور به زودی راه‌اندازی می‌شود، گفت: واحد الفین شرکت پتروشیمی ایلام به عنوان سیزدهم و بزرگترین پروژه غرب کشور پس از ۱۹ سال در آستانه‌ی راه‌اندازی است.

نجفی سمنانی با اشاره به اینکه واحد  الفین پتروشیمی ایلام بدون هیچ‌گونه حضور متخصص خارجی و با دستان توانمند نیروهای فنی و بومی استان و کشور راه‌اندازی می‌شود، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده قرار بود که  این واحد مردادماه سال جاری در مدار تولید قرار می‌گرفت اما کمپرسور ۸۰۱ با مشکل مواجه شد و دو ماه از برنامه زمان‌بندی عقب افتاد.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی واحد الفین سالانه ۴۵۸ هزار تن اتیلن، ۱۲۴ هزار تن پروپیلن، ۳۳ هزار تن Fuel Oil و ۲۳ هزار تن هیدروژن در این شرکت تولید می شود، افزود: در حال حاضر نیز محصولات شرکت پتروشیمی ایلام صادر و به عنوان یک صنعت بزرگ در استان، نقش مهمی در راستای اقتصاد و ایجاد اشتغال دارد.

 اهدای لوح صنعت سبز به پتروشیمی ایلام

مدیرعامل پتروشیمی ایلام تصریح کرد: شرکت پتروشیمی ایلام در دو سال پیاپی موفق به دریافت لوح صنعت سبز در حوزه رعایت مسایل زیست محیطی شده است، یادآور شد: لوح صنعت سبز فقط به دو صنعت در کشور اعطا شد که با حضور معاون رئیس‌جمهور و وزیر نفت به پتروشیمی ایلام اهدا شد.

نجفی سمنانی در ادامه با اشاره به مسوولیت اجتماعی و فرهنگی این شرکت در استان، گفت:  در راستای تهیه نوشت افزار برای دانش آموزان مناطق محروم ۵٠ میلیون تومان از محل مسوولیت‌های اجتماعی پتروشیمی به این موضوع اختصاص یافت، این اقلام با هماهنگی آموزش‌وپرورش خریداری و توزیع می‌شود.

عناوین برگزیده