تاریخ: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۱۸
بازدید: ۲۱۵
کد خبر: ۱۳۶۵۴۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل امور اقتصادی استانداری مرکزی:

مالکیت سهام هیدرواطلس در «هپکو» همچنان در گرو بانک است/ آخرین وضعیت واگذاری واگن پارس به مپنا و افزایش سرمایه آذرآب

می متالز - نعتمی مدیرکل دفتر امور اقتصادی استان مرکزی در رابطه با تغییرات اخیر در لیست سهامداران هپکو گفت: با خلع ید انجام‌شده شرکت هیدرواطلس دیگر سهامدار هپکو نیست اما ۱/۷ درصد این سهام در گرو بانک ملی هست و تاکنون مالکیت آن بنام آقای احمدپور بوده است اما حالا در مالکیت دولت قرارگرفته است و فعلاً تهاتر و تسویه بدهی صورت نگرفته است.
مالکیت سهام هیدرواطلس در «هپکو» همچنان در گرو بانک است/ آخرین وضعیت واگذاری واگن پارس به مپنا و افزایش سرمایه آذرآب

به گزارش می متالز، روز شنبه ۱۹ مهرماه تابلو نماد تپکو (شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو) در سایت سازمان بورس با تغییراتی در بخش سهامداران مواجه شد و ۱/۷ درصد از سهام این شرکت که تاکنون تحت مالکیت شرکت هیدرو اطلس (سهامدار عمده در خصوصی‌سازی دوم هپکو) قرار داشت به سازمان خصوصی‌سازی انتقال یافت.

این بخش از سهام هپکو بابت بدهی این شرکت در وثیقه بانک ملی بوده است که در سال ۹۷ و به دنبال تشدید بحران‌های کارگری در این شرکت حتی بعد از خلع ید از اسدالله احمدپور سهام‌دار عمده و واگذاری هپکو به سازمان خصوصی‌سازی کماکان به نام شرکت هیدرو اطلس ثبت‌شده بود.

هرچند بعد از واگذاری سهام عمده مالکیتی هپکو به سازمان تأمین اجتماعی در ماه‌های اخیر نیز کماکان نام شرکت هیدرو اطلس به‌عنوان یکی از سهامداران درصدی هپکو به چشم می‌خورد اما انتقال ناگهانی و حذف نام این شرکت از لیست سهامداران هپکو بدون شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی باعث ایجاد ابهام و سؤالاتی در بین سهامداران خرد این شرکت شده است.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری مرکزی؛ مالکیت سهام هیدرواطلس در «هپکو» به خصوصی سازی انتقال یافته اما همچنان در گرو بانک است

محمود نعتمی مدیرکل دفتر امور اقتصادی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار دیارآفتاب در رابطه با این تغییر در لیست سهامداران هپکو گفت: با خلع ید انجام‌شده شرکت هیدرواطلس دیگر سهامدار هپکو نیست اما ۱/۷ درصد این سهام در گرو بانک ملی هست و تاکنون مالکیت آن بنام آقای احمدپور بوده است اما حالا در مالکیت دولت قرارگرفته است و فعلاً تهاتر و تسویه بدهی صورت نگرفته است.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی استان مرکزی در خصوص آخرین وضعیت شرکت هپکو اظهار کرد: شرکت هپکو تفاهم‌نامه‌هایی با ایمیدرو دارد و طی صحبتی که با مدیریت این شرکت داشته‌ایم به دنبال تأمین مواد اولیه و قطعات موردنیاز هستند، همچنین مدیرعامل هپکو اذعان داشت مشکلی بابت تأمین منابع وجود ندارد.

واگن پارس به مپنا واگذار می شود/ مشکلات آذرآب در جلسه با وزیر صمت مطرح شد

نعتمی با اشاره به جلسه‌ی اخیر استاندار مرکزی با وزیر صمت و پیگیری وضعیت صنایع استان تصریح کرد: در این جلسه موضوع قراردادهای شرکت هپکو مورد تأکید قرار گرفت همچنین بحث انتقال واگن پارس به مپنا مطرح شد که تقریباً قطعی است اما در بعضی موضوعات اختلاف‌سلیقه‌هایی وجود داشت یا نیاز به شفافیت است که موانع برطرف شد، مشکلات آذرآب نیز در این جلسه موردبررسی قرار گرفت که بنا شد تفاهم‌نامه‌ای که با ایمیدرو وزارت صمت داشتند پیگیری شود.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی استان مرکزی در خصوص آخرین وضعیت افزایش سرمایه شرکت آذرآب نیز گفت: بانک کشاورزی به‌عنوان سهامدار عمده تاکنون زیر بار افزایش سرمایه نرفته است، پیشنهاد مجموعه استان که مصوبه‌ی شورای تأمین را نیز داریم این است که این افزایش سرمایه از محل آورده نقدی باشد و فقط زمین و ساختمان مورد تجدید ارزیابی قرار بگیرد ولی آن‌طور که مطلع هستم سهامدار عمده تا این لحظه به افزایش سرمایه رضایت نداده است.

عناوین برگزیده