تاریخ: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۸:۱۸
بازدید: ۲۸۵
کد خبر: ۱۳۶۶۷۳
سرویس خبر : انرژی

افزایش ۱۰۰ درصدی تولید گازوئیل یورو ۴ و یورو ۵ شرکت پالایش نفت اصفهان

می متالز - معاون تولید شرکت پالایش نفت اصفهان اعلام کرد که مقدار تولید گازوئیل یورو ۴ و یورو ۵ این پالایشگاه با افزایش تقریبی ۱۰۰ درصدی از روزانه ۲ میلیون لیتر به ۴ میلیون لیتر در روز افزایش‌ یافته است.
افزایش ۱۰۰ درصدی تولید گازوئیل یورو ۴ و یورو ۵ شرکت پالایش نفت اصفهان

به گزارش می متالز، علیرضا جعفرپور در این باره گفت: برای افزایش کیفیت گازوئیل و افزایش مقدار تولید گازوئیل یورو ۴ و یورو ۵، تغییراتی در شرایط عملیاتی رآکتورهای واحدهای آیزوماکس اعمال و فرآیند تولید این محصول بهینه‌سازی شد.

وی درباره افزایش اخیر تولید گازوئیل یورو در شرکت پالایش نفت اصفهان از ۲ میلیون لیتر در روز به ۴ میلیون لیتر در روز تأکید کرد: افزایش کیفیت این محصول ضمن ایجاد ارزش‌افزوده برای شرکت، تأثیر قابل‌توجهی در حفظ محیط‌زیست و کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی خواهد داشت.

معاون تولید شرکت پالایش نفت اصفهان از راه‌اندازی پروژه عظیم تصفیه گازوئیل این پالایشگاه در سال آینده خبرداد و گفت: با توجه به پیشرفت بیش از ۸۵ درصدی این پروژه، مراحل پیش‌راه‌اندازی آغاز شده است و انتظار می‌رود با بهره‌برداری کامل از این پروژه تمامی ۲۰ میلیون لیتر گازوئیل تولیدی روزانه این پالایشگاه تصفیه شود که مشخصات آن مطابق با استاندارد بین‌المللی یورو ۵ می‌شود.

جعفرپور با بیان اینکه پروژه تصفیه گازوئیل هزینه‌ای بالغ‌ بر ۴۹۵ میلیون یورو و ۳۱۹۱ میلیارد تومان در بر داشته و در حال تکمیل است، تصریح کرد: با بهره‌برداری از این طرح، ترکیبات گوگردی گازوئیل تولیدی پالایشگاه اصفهان به کمتر از ۱۰PPM کاهش خواهد یافت.

عناوین برگزیده