تاریخ: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۴۹
بازدید: ۲۰۲
کد خبر: ۱۳۶۷۰۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

نشست بررسی حل مشکلات مجتمع فولاد زاگرس اندیمشک

می متالز - نشست بررسی حل مشکلات مجتمع فولاد زاگرس اندیمشک با حضور معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل ایمیدرو و هیات همراه برگزار شد.
نشست بررسی حل مشکلات مجتمع فولاد زاگرس اندیمشک

به گزارش می متالز، این نشست روز شنبه ۱۹ مهرماه ۱۳۹۹، در بازدید دکتر خداداد غریب پور معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل ایمیدرو، امیرحسین نادری مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران، فریدون حسنوند نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی، علی محمدی مدیرعامل فولاد خوزستان و جمعی از مسئولان استانی در شهرستان اندیمشک انجام شد.

معاون وزیر صمت اظهار داشت: با همت شرکت‌های فولاد خوزستان، فولاد مبارکه، چادرملو و گل گهر مشکلات پیش روی مجتمع فولاد زاگرس اندیمشک برطرف و با راه اندازی این مجتمع، اشتغال‌ زایی جوانان بومی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

خداداد غریب پور افزود: در حالی که به دلیل شیوع کرونا تولید فولاد در جهان کاهش ۶ درصدی داشته است، شاهد افزایش ۶ درصدی تولید فولاد در کشور در سال جهش تولید هستیم.

رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: چشم انداز تولید فولاد تا افق ۱۴۰۴ رسیدن ظرفیت تولید به ۵۵ میلیون تن در سال است که پیش‌بینی می‌شود با اقدامات انجام شده در صنعت فولاد کشور این رقم زودتر محقق شود.

وی در ادامه گفت: صنعت فولاد کشور در کنار اشتغال زایی برای ۲۰۰ هزار تن در کشور، در سال جاری به تولید بالای ۳۲ میلیون تن خواهد رسید.

فریدون حسنوند نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی در این نشست اظهار داشت: از همت و توجه معاون وزیر صمت، مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران، مدیرعامل فولاد خوزستان و دیگر شرکت‌های سهامدار در راه اندازی طرح فولاد زاگرس اندیمشک تشکر می‌کنم.

وی افزود: با راه اندازی این مجتمع فولادی در آینده، در فاز اول ۴۰۰ هزار تن فولاد تولید خواهد شد؛ این دستاورد علاوه بر توسعه صنعت فولاد در این منطقه، اشتغال‌زایی جوانان محروم منطقه را به همراه خواهد داشت.

حسنوند گفت: شهرستان اندیمشک با دارا بودن منابعی عظیم نظیر: آب، برق، گاز و غیره، بستر مناسبی را برای اجرای طرح‌های فولادی فراهم کرده است.

وی در پایان گفت: مجموعه فولاد خوزستان در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی و رسیدگی به مناطق محروم عملکرد مثبتی از خود برجای گذاشت.

این گزارش حاکی است، در پایان این نشست معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل ایمیدرو و هیات همراه از طرح مجتمع فولاد زاگرس اندیمشک، اسکله آب گیر و کارخانه تولید کنسانتره شهرستان اندیمشک بازدید میدانی داشت.

عناوین برگزیده