تاریخ: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۵۵
بازدید: ۲۴۰
کد خبر: ۱۳۶۷۰۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

هپکو و آذراب با مشکل ضمانت‌نامه بانکی روبه‌رو هستند/ وجود سفارش ۲۳۰۰میلیارد ریالی برای ۲۰۴دستگاه "گریدر" هپکو

می متالز - استاندار مرکزی با بیان اینکه "هپکو و آذراب با مشکل ضمانت نامه بانکی روبرو هستند" از وجود سفارش ۲۳۰۰ میلیارد ریالی برای ۲۰۴دستگاه گریدر توسط هپکو خبر داد.
هپکو و آذراب با مشکل ضمانت‌نامه بانکی روبه‌رو هستند/ وجود سفارش ۲۳۰۰میلیارد ریالی برای ۲۰۴دستگاه "گریدر" هپکو

به گزارش می متالز، سیدعلی آقازاده در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با اشاره به مشکلات موجود صنایع اظهار داشت: واحدهای صنعتی ولی نعمت هستند و آنها علی‌رغم مشکلات موجود مسیر تولید را ادامه داده‌اند و نیاز مردم را تامین می کنند و هم اکنون شرکت هپکو مشکل جدی برای ادامه مسیر تولید ندارد و متاسفانه تنها  نمی‌تواند ضمانت‌نامه لازم برای انعقاد قرارداد را تامین کند و این مهم حاصل تلاش ها و پیگیری های مداوم در استان و کشور است.

وی افزود: 230 میلیارد تومان اعتبار تخصیصی دولت برای ساخت 204 گریدر برای شرکت هپکو در حساب سازمان راهداری است و متاسفانه امکان صدور ضمانت‌نامه وجود ندارد.

آقازاده اضافه کرد: آذرآب  می‌تواند 30 میلیون دلار قرارداد خارجی و داخلی منعقد کند و این شرکت هم مشکل تامین ضمانت‌نامه را دارد. 

استاندارمرکزی خاطرنشان کرد: در سال های اخیر تمام دستگاه های اجرایی استان در راستای رفع و تسهیل موانع تولید واحدهای صنعتی تلاش های بسیاری کرده اند درحالی که در سال های گذشته کارگران هپکو چندین ماه حقوق نداشته اند و کارگران آذرآب به‌خاطر مشکلات کارگری اعتراض های خود در خیابان ها اعلام می کردند.

آقازاده بیان کرد: متاسفانه تورم و گرانی در کشور به تمام تولیدات تسری پیدا می کند و حاکمیت و نظام باید تمهیدات مناسبی درنظر بگیرند و چاره اندیشه اندیشی کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود واگذاری واگن پارس به مپنا اتفاق افتاده و این امر می تواند بخشی از مشکلات اعم از بیمه، تامین اجتماعی و بانک ها را حل کند و گره های موجود در مسیر تولید را باید شناسایی و رفع کنیم.

آقازاده ادامه داد: هم اکنون نگرانی اصلی درباره واحدهای 100درصد خصوصی وجود دارد و در راستای رفع مشکلات آنها باید گام برداریم بخاطر اینکه وضعیت واحدهای دولتی و نیمه دولتی نسبت به سال‌های گذشته بهتر شده است.

وی عنوان کرد: عدم استقرار واحدهای صنعتی در شعاع 30 کیلومتری شهرها باعث ایجاد مشکلاتی شده و این مصوبه باید به هیات دولت بازگردد و خوشبختانه در 4سال گذشته میزان آلایندگی شهر اراک کاهش پیدا کرده است.

آقازاه با اشاره به اینکه "شرکت هایی اعم از هپکو آرزوی واگذاری‌هایی مانند واگذاری شرکت واگن پارس به مپنا و رفع مشکلاتی اعم از بیمه، تامین اجتماعی و بانک دارند" گفت: سال گذشته قیمت یک "گریدر" شرکت هپکو معادل 900 میلیون تومان بوده و امروز به 6 میلیارد تومان رسیده و باید از این شرایط سخت تاریخی عبور کنیم و هیچ‌کس حتی رییس جمهور فکر بازگشت شرکت هپکو به دولت را نمی‌کرد.

عناوین برگزیده