تاریخ: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۰۵
بازدید: ۲۵۱
کد خبر: ۱۳۶۷۱۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار مرکزی:

هپکو و آذرآب با مشکل تامین ضمانت‌نامه مواجه هستند

می متالز - استاندار مرکزی گفت: شرکت های هپکو و آذرآب با مشکل تامین ضمانت نامه مواجه هستند که باید برای رفع این مشکل چاره اندیشی کرد.
هپکو و آذرآب با مشکل تامین ضمانت‌نامه مواجه هستند

به گزارش می متالز، سید علی آقازاده ظهر چهارشنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی در اراک، اظهار کرد: امروز هپکو با هیچ مشکلی جز تأمین ضمانت‌نامه مواجه نیست.

وی ادامه داد: پاییز سال ۹۶ میزان حقوق معوقه شرکت هپکو در پاییز هفت ماه بود که اعتراضات کارگران را به همراه داشت که بخشی از آن حل شده است.

استاندار مرکزی به معوقات حقوق کارگران آذرآب در سال گذشته و ابتدای امسال اشاره کرد و گفت: خوشبختانه امروز بخشی از این چالش‌ها رفع شده است.

آقازاده عنوان کرد: سال گذشته قیمت تمام شده یک دستگاه گریدر هپکو ۹۰۰ میلیون تومان بود، اما اکنون به ۶ میلیارد تومان رسیده و باید از این شرایط سخت تاریخی گذر کرد.

به گفته وی در حال حاضر واحدهای نیمه خصوصی از شرایط بهتری نسبت به واحدهای کاملاً خصوصی برخوردار هستند.

استاندار مرکزی بیان کرد: شرکت آذر آب اراک نیز با ۳۰ میلیون دلار می‌تواند قرارداد خارجی و داخلی برای تولید منعقد کند که متأسفانه با مشکل ضمانت نامه مواجه است.

وی افزود: پس از پیگیری‌های بسیار زیاد واگذاری واگن پارس به مپنا انجام شد و می‌توان گفت یکی از دستاوردهای خوب و نتیجه پیگیری‌های مسئولین استان است.

عناوین برگزیده