تاریخ: ۲۶ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۵۱
بازدید: ۲۳۹
کد خبر: ۱۳۶۷۱۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

زمینه سرمایه‌گذاری در صنایع بالادستی معادن خلخال ایجاد شد

می متالز - استاندار اردبیل گفت:با ورود شرکت سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی شستا به منطقه خلخال زمینه لازم برای سرمایه گذاری در صنایع بالادستی معادن این شهرستان ایجاد می‌شود.
زمینه سرمایه‌گذاری در صنایع بالادستی معادن خلخال ایجاد شد

به گزارش می متالز، اکبر بهنامجو در جلسه جلسه بررسی ظرفیت‌های سرمایه گذاری خلخال افزود: این شهرستان  دارای ذخایر فراوان معدنی بوده و اقدامات لازم در راستای جذب سرمایه‌گذار برای راه اندازی صنایع بالادستی در حال انجام است.

وی اظهار کرد: علاوه بر استحصال معادن مختلف، صنایع بالادستی از جمله کاتد و فروسیلیس نیز در این منطقه ایجاد شده و با انجام سرمایه‌گذاری در این خصوص، زمینه فرآوری و اشتغالزایی فراهم و گسترده تر می‌شود.

استاندار اردبیل با اشاره به توان بالای سرمایه‌گذاری شرکت شستا، خواستار ورود این شرکت برای سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف معدن، کشاورزی ، دامپروری و مشارکت در تکمیل فازهای فعالیتی کارخانجات این شهرستان شد.

بهنامجو با اشاره به استفاده از ظرفیت پروژه کارخانه سیمان خلخال توسط شرکت شستا و همچنین ورود این شرکت برای احیای کارخانه نئوپان نیمه تعطیل این شهرستان افزود: خلخال زمینه سرمایه‌گذاری در بسیاری از حوزه‌ها را داشته و از جمله نیازهای مهم این شهرستان جذب سرمایه گذاری‌های جدید است که حمایت و همکاری لازم در این خصوص انجام می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های خلخال وکوثر در مجلس شورای اسلامی هم  گفت: این شهرستان ها نیازمند توجه جدی مسوولین به حل مشکل ریشه ای بیکاری در این منطقه است.

سید غنی نظری خانقاه سادات افزود: ظرفیت‌های مغفول این منطقه باید در راستای ایجاد اشتغال پایدارباید بکار گرفته شود.

وی گفت:علی رغم وجود  قابلیت و ظرفیت‌های منطقه در بحث سنگ‌های معدنی و مصالح ساختمانی خام فروشی موجب شده تا این ظرفیت بزرگ خدادادی هیچ عایدی برای مردم منطقه نداشته باشد.

وی افزود: وجود معادن، ظرفیت‌های دامپروری و آب و هوای مستعد برای باغداری از جمله نکاتی است که می‌تواند با سرمایه گذاری در این بخش‌ها در راستای ایجاد اشتغال پایدار موثر باشد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی انجام سرمایه گذاری در این شهرستان را برای پیشگیری از خام فروشی با اهمیت خواند و خواستار جذب سرمایه گذاران و مشارکت شرکت سرمایه‌گذاری شستا در این خصوص شد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) نیز در این جلسه از سرمایه‌گذاری کلان این شرکت در حوزه معادن و توسعه دامپروری شهرستان خلخال خبر داد.

محمد رضوانی‌فر افزود: این شرکت در بخش اکتشاف معادن زون معدنی منطقه و همچنین بهره‌برداری از معادن از پیش اکتشاف شده توسط شرکت امیدرو در منطقه جنوب استان اردبیل را در دستور کار خود قرار داده است.

عناوین برگزیده