تاریخ: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۵۲
بازدید: ۲۵۵
کد خبر: ۱۳۶۷۲۳

معدن آلبلاغ محور توسعه اسفراین می‌شود

می متالز - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: معدن آلبلاغ باید اولین محور توسعه شهرستان شود و با استفاده از ظرفیت نیروی بسیج و انتظامی و کمک نیروهای مردمی موضوع مدیریت شود.
معدن آلبلاغ محور توسعه اسفراین می‌شود

به گزارش می متالز، غلامرضا هوایی در چهارمین جلسه شورای اداری اسفراین خدمت و توسعه استان را یکی از برنامه‌های خود عنوان و اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت‌های ملی و منطقه‌ای، نهضت خدمت‌رسانی و توسعه در استان را شروع کرده‌ام که البته استاندار خراسان شمالی با ارتباط خوب در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف پای‌کار امور هستند.

وی با توجه به کمبود منابع اعتباری، استفاده از ظرفیت قرارگاه سازندگی را گامی در جهت توسعه استان دانست  و افزود: سفر پر خیروبرکت مقام معظم رهبری به این استان برکات بی‌شماری داشت که در حال حاضر بخش اعظمی از پروژه‌های استان از خیرات و برکات این سفر است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی در ادامه جلسه شورای اداری اسفراین، اتصال شهرستان به محور مشهد و تقویت این محورها و همچنین تسریع در تکمیل پروژه راه‌آهن را دو پارامتر مهم جهت خروج این اسفراین از بن‌بست برشمرد و افزود: به همین منظور در بازدید امروز از محور روستای اردغان به اسطرخی، به مدیرکل راه و شهرسازی استان ابلاغ کردم تا موضوع پیمانکار طرح را تا هفته آینده تعیین تکلیف کرده و کار را به مرحله اجرا برساند.

وی همچنین از پیگیری خود برای موضوع معدن آلبلاغ اسفراین خبر داد و گفت: این معدن باید اولین محور توسعه شهرستان شود و با استفاده از ظرفیت نیروی بسیج و انتظامی و کمک نیروهای مردمی موضوع مدیریت شود.

پروژه‌های عمرانی با پیوست فرهنگی اجرایی شود

امام‌جمعه اسفراین در ابتدای جلسه شورای اداری گفت: سفر مقام معظم رهبری به استان باعث پویایی و حرکت روبه‌جلو استان شد و بسیاری از پروژه‌های افتتاح‌شده در این شهرستان از برکات سفر معظم له می‌باشد.

حجت‌الاسلام قدیر محمدیان افزود: پروژه عمرانی باید پیوست فرهنگی داشته باشد بسیاری از پروژه‌های بزرگ افتتاح و بهره‌برداری می‌شود، مسئولین زحمت می‌کشند اما گاهی ناشکری می‌شود.

معیشت مردم اسفراین از راه کشاورزی است

فرماندار اسفراین نیز با اشاره به سه پیشران توسعه‌ای در حوزه کشاورزی، صنعت و گردشگری گفت: بسیاری از زیرساخت‌ها در این سه حوزه تقویت و اقدامات خوبی انجام‌شده و اسفراین ظرفیت‌های بی‌شماری درزمینه توسعه کشاورزی، صنعت و گردشگری دارد که البته در حوزه گردشگری کمی کوتاهی شده است.

وی ادامه داد: اگرچه اسفراین، شهر صنعتی استان است اما عمده معیشت مردم کشاورزی است که این شهرستان در تولید برخی از محصولات کشاورزی و گلخانه‌ای سرآمد دیگر شهرهای استان است.

طاهر رستمی عمده مشکلات مردم در حوزه کشاورزی را کمبود منابع آبی شهرستان عنوان کرد و افزود: البته با علاج بخشی سد بیدواز عمده مشکلات مردم این منطقه حل خواهد شد و اتفاقات بزرگی در تولید و اشتغال ایجاد می‌شود.

رئیس شورای اداری شهرستان اسفراین موضوع معدن آلبلاغ اسفراین را یکی از دغدغه‌های مهم مسئولین و اعضای شورای تأمین شهرستان عنوان کرد و خواستار تسریع اقدامات ایمیدرو جهت حفاظت از منطقه با استفاده از ظرفیت نیروهای بومی شد.

وی تکمیل پروژه راه‌آهن جوین، اسفراین را یکی از حیاتی‌ترین پروژه‌های شهرستان عنوان کرد و گفت: جهت تحرک بیشتر پروژه، نیاز به عزم جدی در تخصیص و آزادسازی اعتبار مشخص‌شده در سفر ریاست جمهوری به استان است تا این پروژه به بهره‌برداری برسد.

عناوین برگزیده