تاریخ: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۲۶
بازدید: ۳۲۷
کد خبر: ۱۳۶۹۴۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
در نیمه نخست امسال

۲۰۳ تن سنگ معدن سرب و روی در اسفراین کشف شد

می متالز - فرمانده انتظامی اسفراین گفت: ۲۰۳ تن سنگ معدن سرب و روی غیرمجاز در نیمه نخست امسال در این شهرستان خراسان شمالی کشف شد که در این رابطه ۶۲ نفر متخلف دستگیر شدند.
۲۰۳ تن سنگ معدن سرب و روی در اسفراین کشف شد

به گزارش می متالز، سرهنگ مجید یگانه پور روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: ۴۵ دستگاه خودروی متخلفان برداشت غیرمجاز از معدن آلبلاغ  این شهرستان هم توقیف شد.

فرمانده انتظامی اسفراین اظهار داشت: نیروی انتظامی در ایستگاه های ایست بازرسی موقت برای حفاظت از معدن آلبلاغ همکاری دارد اما، به دلیل گستره زیاد امکان حفاظت دقیق از معدن با امکانات و نیرو های موجود امکانپذیر نیست.

وی گفت: برای حفاظت از این منطقه شرکت‌ پیمانکار انتخاب شده باید هر چه زودتر در منطقه مستقر شود تا مسوولیت حفاظت از معدن را برعهده بگیرد.

معدن آلبلاغ اسفراین در ارتفاعات سخت گذر آلبلاغ و در محدوده پارک ملی زیست محیطی ساریگل، در شمال شرق این شهرستان قرار دارد.

تاکنون در هشت حادثه ریزش معدن در این منطقه ۶ نفر جان باخته اند و شماری از برداشت کنندگان غیرمجاز ذخایر معدنی سرب و روی این منطقه معدنی نیز مصدوم شده اند.

برداشت غیرمجاز از این معدن سرب و روی، که در منطقه ای با همین نام واقع است، از اواخر سال ۹۷ آغاز شده بود اما از بهار پارسال با هجوم سودجویان به این منطقه به طرز شگفت انگیزی افزایش یافت.

واقع شدن این معدن در منطقه حفاظت شده زیست محیطی ساریگل، موجب شده بود تا سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در ثبت آن ناکام بماند ولی پارسال وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز مطالعات و اکتشافات اولیه بر روی این منطقه معدنی را برای ایمیدرو صادر کرد.  

فرمانده انتظامی اسفراین در ادامه مصاحبه خود با اشاره به برخورد با فروشندگان مواد مخدر در شهرستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون کشفیات مواد مخدر ۱۲۵ درصد افزایش یافته است.

وی گفت: همچنین در این بازه زمانی میزان تصادفات درون شهری ۲۲ درصد و جاده ای ۱۷ درصد کاهش داشت اما آمار مجروحان و کشته شدگان تصادفات برون شهری به ترتیب ۲۲ و ۴۱ درصد افزایش داشته است.

یگانه پور مهم ترین علل تصادفات جاده ای را سرعت غیر مجاز و خواب آلودگی رانندگان و در رتبه های بعد مشکلات جاده و کمبود علائم و خط کشی ها دانست و افزود: مسیر بام‌ - اسفراین که تصادفات دلخراشی داشته نیازمند بهسازی است.

وی در ادامه از افزایش ۹۶ درصدی کشفیات سرقت در اسفراین خبرداد و افزود: در حوزه پیشگیری از سرقت در پایش تصویری شهرستان وضعیت مناسب نداریم.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.

عناوین برگزیده