تاریخ: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۰۲
بازدید: ۲۱۷
کد خبر: ۱۳۶۹۵۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس صمت اردبیل:

۱۲۰ معدن در اردبیل فعال است

می متالز - رئیس سازمان صمت اردبیل گفت: در حوزه معدن در استان ۲۱۰ پروانه بهره‌برداری داریم که ۱۲۰ واحد از آن‌ها فعال است.
۱۲۰ معدن در اردبیل فعال است

به گزارش می متالز، رامین صادقی صبح پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران در محل سازمان صمت اردبیل با بیان اینکه در حوزه معدن، ۲۱۰ پروانه بهره‌برداری داریم که ۱۲۰ واحد از آن‌ها فعال است، گفت: معادن راکد در استان احصاء شده‌اند و اگر معارض هم داشته‌اند بعد از رفع معارض به تفکیک به فرمانداران ارائه‌شده و آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با بیان اینکه در بحث اکتشافات خوشبختانه استان اردبیل شرایط مطلوبی دارد، گفت:  این مهم به‌ویژه در بحث عناصر فلزی ازجمله مس و مولیبدن و سرب که دو پهنه نیز در محدوده منطقه مشگین شهر کشف‌شده واقعاً ذخایر خوبی است و در مرحله انجام و صدور مجوزهای لازم جهت بهره‌برداری هستیم.

وی افزود: در شهرستان کوثر نیز با بررسی‌های انجام شده نتایج خوبی در منطقه مجدر به دست آمده و در منطقه قزل اوزن نیز، سرب و مس توسط شرکت ایمیدرو در حال اکتشاف است.

صادقی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های ما معادنی هستند که ارزش بالایی دارند ولی بهره‌برداری از آن‌ها با درصد کمتری انجام می‌شود، گفت: چنانچه صاحبان این معادن به اخطار سازمان در جهت افزایش بهره‌برداری توجه نکنند سازمان صمت استان برحسب وظایف ذاتی خود و در راستای توسعه اقتصادی استان، مجوز آن‌ها را لغو و معدن به سرمایه‌گذار جدید واگذار خواهد شد.

عناوین برگزیده