تاریخ: ۱۱ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۰۹
بازدید: ۱۵۱
کد خبر: ۱۳۷۰۶۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد 46 درصدی پرونده‌های تخلفاتی اصناف در آذربایجان‌شرقی/ علت افزایش قیمت‌ها

می متالز - سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی ضمن تأکید بر تداوم اقدامات نظارتی و بازرسی از رشد87 درصدی بازرسی‌ها و 46 درصدی پرونده‌های تخلفاتی متشکله در استان خبر داد.
رشد 46 درصدی پرونده‌های تخلفاتی اصناف در آذربایجان‌شرقی/ علت افزایش قیمت‌ها

به گزارش می متالز، یوسف پایدار با بیان اینکه افزایش قیمت‌ها در برخی کالاها و خدمات ناشی از افزایش قیمت ارز و مواد اولیه خریداری شده از بورس به‌دلیل نوسانات و افزایش قیمت جهانی به‌ویژه مواد فلزی و محصولات پتروشیمی است، اظهار داشت: در نیمه نخست امسال  116 هزار و 847 فقره بازرسی با میزان پرونده تخلفاتی به تعداد 5 هزار 446 فقره انجام گرفته و این امر نمودی از افزایش و تداوم نظارت و بازرسی‌ها در استان است.

وی ضمن اشاره به رشد 54 درصدی گشت‌های مشترک بازرسی نسبت به سال گذشته، گفت: از طریق مشارکت و همراهی سایر دستگاه‌های متولی اعم از معاونت غذا و دارو، تعزیرات حکومتی، جهادکشاورزی، اداره‌کل استاندارد و اتحادیه‌های صنفی گشت‌های مشترک نظارت و بازرسی متعددی در استان با جدیت انجام شده است.

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مجموع گشت‌های مشترک در سال‌جاری را 12 هزار و 870 فقره برشمرد و از رشد 69 درصدی پرونده‌های تخلفاتی تشکیل شده در روند فعالیت‌های نظارتی مشترک خبر داد.

وی، حذف ارز دولتی و اختصاص ارز نیمایی برای برخی کالاها و افزایش هزینه‌های تولید از جمله مواد اولیه و سایر شاخص‌های تولید را عامل افزایش قیمت تمام شده محصول نهایی دانست و یادآور شد: سازمان صمت استان و معاونت نظارت بازرسی از طریق سامانه‌های متعدد نظارتی به صورت مستمر به رصد و پایش اطلاعات به‌ویژه در زمینه کالاهای اساسی می‌پردازد.

عناوین برگزیده