تاریخ: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۱:۳۶
بازدید: ۱۵۰
کد خبر: ۱۳۷۱۷۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تشکیل اولین نشست مشورتی بهره گیری از ظرفیت بازار سرمایه در بخش معادن

می متالز - حضور محمدرضا بهرامن و رئیس کمیته بورس، بانک و سرمایه گذاری خانه معدن ایران در کنار نفراتی از بزرگان معدنی در اولین نشست رسمی تحقق عملیاتی ایده بازار سرمایه در بخش معدن.
تشکیل اولین نشست مشورتی بهره گیری از ظرفیت بازار سرمایه در بخش معادن

به گزارش می متالز، دکتر زرندی، معاون طرح و برنامه وزارت صمت گفت: در حین افزایش نقدینگی روزافزون که مشکلات تورمی دربر دارد حوزه تولید با مشکل کمبود نقدینگی روبروست. بازار سرمایه اصلی‌ترین راه حل این مشکل است. تلاش می‌کنیم شرکت‌های دولتی به بورس وارد شوند.

محمدرضا بهرامن، رئیس خانه معدن ایران:درحال حاضر ۸۵ شرکت صنعتی و معدنی ۶۵ میلیارد دلار از مجموع ارزش بازارسرمایه را دارند؛ مسلما سهام شرکت‌های بزرگ معدنی می‌تواند نجات‌بخش بورس ایران باشد. بهرامن افزود: سال گذشته برای نخستین بار ۱۴۶ معدن کوچک غیرفعال با تلاشهای بی وقفه ایمپاسکو احیا شد. بورس به عنوان یک نهاد مالی رسمی، مهمترین متولی جذب و سامان دهنده صحیح منابع مالی مورد نیاز فعالیت‌های مولد اقتصادی است و با جمع آوری نقدینگی جامعه و فراهم نمودن زمینه خرید و فروش سهام شرکت ها، باعث به حرکت درآوردن چرخ‌های صنعتی می‌شود.

محمدرضا بهرامن، رئیس خانه معدن ایران در این نشست گفت: درحال حاضر ۸۵ شرکت صنعتی و معدنی ۶۵ میلیارد دلار از مجموع ارزش بازارسرمایه را دارند؛ مسلما سهام شرکت‌های بزرگ معدنی می‌تواند نجات‌بخش بورس ایران باشد.

بهرامن افزود: سال گذشته برای نخستین بار ۱۴۶ معدن کوچک غیرفعال با تلاشهای بی وقفه ایمپاسکو احیا شد.
بورس به عنوان یک نهاد مالی رسمی، مهمترین متولی جذب و سامان دهنده صحیح منابع مالی مورد نیاز فعالیت‌های مولد اقتصادی است و با جمع آوری نقدینگی جامعه و فراهم نمودن زمینه خرید و فروش سهام شرکت ها، باعث به حرکت درآوردن چرخ‌های صنعتی می‌شود.
بهرامن افزود: بیش از سه قرن از پیدایش بستر بورس در جهان می‌گذرد. بورس بستر بسیار مهمی در تأمین مالی و سرمایه گذاری می‌باشد و باید با شناساندن این فرصت مناسب به آحاد مردم، در جهت رونق تولید در صنعت معدنکاری کشور قدم برداشت. سرمایه گذاری در بورس مزایای بسیار زیادی را برای اقتصاد معدنی کشور در بر دارد.
بهرامن ضمن تشکر از حضور کلیه همراهان و اعضای مدعو گفت: سرمایه گذاری در بورس گامی موثر در جهت افزایش اشتغال می‌باشد، چرا که شرکت‌های تولید کننده معدنی در داخلی با سرمایه‌های اندک مردم پررونق شده و سرمایه کم آن‌ها تبدیل به سرمایه‌های بزرگ می‌شود و بالطبع از تعطیلی بنگاهها جلوگیری شده و اشتغال رونق می‌گیرد که نتیجه آن مقاوم سازی اقتصاد کشور می‌باشد. مسلما تاسیس شرکت سهامی عام معدن و صنایع معدنی  رونق بخش، اقتصاد معدنی و سبب ساز توسعه پایدار است.

منبع: می متالز
عناوین برگزیده