تاریخ: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۴۸
بازدید: ۲۸۳
کد خبر: ۱۳۷۱۹۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

معدن طلای سیستان و بلوچستان در مرحله جذب سرمایه گذار

می متالز - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: مطالعات معدن طلای استان تکمیل شده و این معدن با ذخیره قطعی هشت تن طلا به مرحله جذب سرمایه گذار رسید.
معدن طلای سیستان و بلوچستان در مرحله جذب سرمایه گذار

به گزارش می متالز، ماندانا زنگنه در نشست با معاون وزیر صمت و رئیس سازمان ایمیدرو کشور که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد افزود: در حوزه معادن، سیستان و بلوچستان را می توان رنگین کمان معادن کشور معرفی کرد چرا که این منطقه در کنار معادن فراوانش از حضور معدن آنتیموان، تیتانیوم، مس و حتی معدن طلا که اقتصادی ترین معادن کشور به شمار می آیند هم بی بهره نمانده است.

وی بیان کرد: معدن طلا کشف شده استان یکی معادن اقتصادی کشور است که چندی پیش شناسایی شد و پس از مدتها مراحل اکتشاف و مطالعات آن به پایان رسید و گواهی اکتشاف این معدن با ذخیره قطعی هشت تن طلا صادر شد و برای انجام اکتشاف فراخوان جذب سرمایه گذار تا پایان مهرماه جاری به طور عمومی منتشر می شود تا بتوان از ظرفیت های این پهنه برای رونق اقتصادی منطقه و ایجاد اشتغال بهره لازم را برد.

زنگنه افزود: در کنار این معدن، معدن مس استان هم از جمله ظرفیت های نابی است که در منطقه شناسایی شده و در مرحله مطالعات اکتشافی قرار گرفته و مطالعات این معدن هم حداکثر تا پایان امسال به اتمام میرسد و پیش بینی می شود ذخایر مس شناسایی شده در این معدن به ۴۰۰ میلیون تن برسد اما این میزان می تواند پس از تکمیل اکتشاف افزایش ملموسی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در راستای شناسایی ظرفیت های معدنی استان طی سالهای اخیر تنها نزدیک به ۶۰ درصد سیستان و بلوچستان مورد مطالعات اکتشافی معدنی قرار گرفت و بالغ بر ۲۰۰ ظرفیت معدنی شناسایی شد گفت: مطالعات پروژه های بزرگ معدنی آنتیموان، تیتانیوم، مس و طلا که جز معادن اقتصادی کشور به شمار می روند به اتمام رسیده یا در حال انجام است که تا پایان سال تکمیل خواهند شد.

ماندانا زنگنه افزود: در بخش فرآوری مواد معدنی هم استان به مرحله ایجاد صنایع فرآوری رسیده و با توجه به این پتانسیل شرکت های بزرگ فعال در این حوزه برای ورود به استان و انجام سرمایه گذاری و ایجاد صنایع معدنی اعلام آمادگی کرده اند.

عناوین برگزیده