تاریخ: ۲۶ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۸:۳۷
بازدید: ۲۰۶
کد خبر: ۱۳۷۲۵۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بودجه مخصوصی به پروژه های مهم صنعتی و معدنی استان سیستان و بلوچستان اختصاص یابد

می متالز - رئیس سازمان صمت استان در دیدار با نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: خواستار این هستیم بودجه خاص به جهت پروژه های مهم صنعتی و معدنی استان در مجلس تصویب شود.
بودجه مخصوصی به پروژه های مهم صنعتی و معدنی استان سیستان و بلوچستان  اختصاص یابد

به گزارش می متالز، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در این دیدار گفت: با توجه به اینکه واحد ریسندگی صنایع بافت بلوچ ایرانشهر به بهره برداری رسید، برای تجهیز واحد بافندگی این مجموعه نیاز به سرمایه گذاری ۹ میلیون یورویی و ۸۰ میلیارد تومانی می باشد تا این چرخه کامل شود.

داود شهرکی گفت: پروژه های بزرگ صنعتی و معدنی در منطقه با توجه به پتانسیل های استان باید اجرا گردد تا زمینه اشتغال مناسب ایجاد شود که این پروژه ها نیاز به اعتبار خاص دارد و بر همین اساس از کمیسیون صنایع و معادن مجلس درخواست داریم اعتبار ویژه برای استان در نظر بگیرد، تا سیستان و بلوچستان در زمینه صنعتی و معدنی به استانهای برخوردار نزدیکتر شود.

وی تکمیل چرخه ی صنایع نساجی بویژه واحد بافندگی بافت بلوچ، طرح طایر خودرو سیستان و واحد فرآوری مس در منطقه سفید آبه با توجه به ذخیره شناسایی شده مناسب را از جمله طرحهای مهم در استان برشمرد و گفت برای ایجاد واحد فرآوری مس سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیارد ریالی مورد نیاز است.

بنابر این گزارش پس از این دیدار و بر اساس ملاقات کوتاه رییس سازمان صمت استان با دکتر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی، درخواست های مربوطه ارایه و یک نسخه از وضعیت اقتصادی استان و نیازها به جهت توسعه استان در ابعاد صنعتی، معدنی و تجاری تقدیم ایشان گردید تا در جلسه جمع‌بندی سفر که با حضور روسای کمیسیون های مختلف مجلس، نمایندگان استان، معاونین وزیر صمت و مدیران ارشد استانی در محل تالار امام رضا(ع) برگزار میگردد مورد بررسی قرار گیرد.

عناوین برگزیده