تاریخ: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۳۶
بازدید: ۵۲۸
کد خبر: ۱۳۷۲۸۰
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

معاونت علمی پایگاه صادراتی سنگ های قیمتی راه اندازی می کند

می متالز - رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگ های قیمتی ایران گفت: پایگاه صادراتی در مرز ایران و افغانستان در راستای صادرات این سنگها به زودی راه اندازی می شود.
معاونت علمی پایگاه صادراتی سنگ های قیمتی راه اندازی می کند

به گزارش می متالز، محمدجواد پیش بین اظهار کرد: یکی از اقداماتی که طی ۶ ماهه اخیر در راستای ایجاد بازار سنگ های قیمتی و جواهرات انجام دادیم انعقاد تفاهم نامه ای با خانه معدن ایران بود.

رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگ های قیمتی ایران(در معاونت علمی و فناوری) گفت: به واسطه این تفاهم نامه، کارگروه هایی تحت عنوان «کارگروه سنگ و جواهرات گوهر سنگ» در همه استان های کشور توسعه داده می شوند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۶ کارگروه تشکیل داده شده و قرار است ۴کارگروه دیگر تا پایان سال ایجاد شود، گفت: به دلیل اینکه در ابتدا و انتهای خط تولید و فروش فرآورده های سنگ ها و جواهرات و … مشکل داریم، استراتژی ایجاد کارگروه ها در استان های کشور را پیگیری می کنیم که بازارچه گوهرسنگ ها در سراسر کشور ایجاد شود.

پیش بین با بیان اینکه این کارگروه ها تمام محصولاتشان را با آخرین متدهای روز دنیا عرضه می کنند، گفت: در این اقدام مساله جذب توریسم و نگاه صادراتی محصولات مربوط به سنگ های قیمتی و جواهرات و … مد نظر قرار گرفته شده است.

رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگ های قیمتی ایران(در معاونت علمی و فناوری) ادامه داد: همچنین در کنار این قضیه چون پتاسیل خوب معدنی در کنار استان خراسان یعنی افغانستان وجود دارد در صدد برآمدیم تا پایگاه صادراتی را بین مرز ایران و افغانستان راه اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه این پایگاه صادراتی در یک منطقه ویژه اقتصادی (دوقارون در افغانستان) است، گفت: این پایگاه با همکاری (ایمیدرو)، استانداری خراسان و معاونت علمی و فناوری راه اندازی می شود.

به گفته پیش بین، این پایگاه صادراتی محلی می شود که محصولات مربوط به سنگ های قیمتی و جواهرات تبدیل به محصول شده و از آنجا به سایر کشورها صادر می شود.

رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگ های قیمتی ایران(در معاونت علمی و فناوری) با تاکید بر اینکه پایگاه صادراتی در خصوص این سنگ ها نداریم، گفت: این باعث ایجاد ارزش افزوده خواهد شد و از قاچاق سنگ های قیمتی، جواهرات و … جلوگیری می شود.

عناوین برگزیده