تاریخ: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۰:۳۷
بازدید: ۱۴۹
کد خبر: ۱۳۷۴۸۵
سرویس خبر : انرژی

گفت‌وگوی روسیه و عربستان بر سر اوپک پلاس

می متالز - کرملین طی بیانیه‌ای اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در مورد بازارهای انرژی و اجرای قراردادهای اوپک پلاس مذاکره کرده‌اند.
گفت‌وگوی روسیه و عربستان بر سر اوپک پلاس

به گزارش می متالز، در این بیانیه آمده است: « هردوطرف برای ادامه همکاری در این زمینه جهت حفظ ثبات بازار جهانی انرژی توافق دارند.» رهبران دو کشور در مورد همکاری در مبارزه با گسترش همه‌گیری ویروس کرونا و دورنمای استفاده از واکسن روسی در عربستان هم مذاکره کردند. این گفت‌وگو در شرایطی انجام شد که موارد ابتلا به ویروس کرونا در اروپا و قاره آمریکا رو به افزایش است و بر دورنمای تقاضای نفت طی چند ماه گذشته تاثیر می‌گذارد. تاجران نفت هنوز مطمئن نیستند بازار بتواند ۲ میلیون بشکه در روز افزایش تولید برنامه‌ریزی شده اوپک پلاس را از اول ژانویه تحمل کند.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه و همتای اماراتی او سهیل المزروعی در اوایل همین هفته اعلام کردند اوپک پلاس قصد دارد طبق برنامه تولید خود را از ابتدای سال آینده میلادی افزایش دهد. برخی نمایندگان این گروه عقیده دارند این افزایش تولید باید حداقل چند ماه به تعویق بیفتد. سایر نمایندگان این گروه چندان مطمئن نیستند و امیدوارند بازار نفت در اوایل دسامبر قدرتمندتر باشد.

عناوین برگزیده