تاریخ: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۳۵
بازدید: ۵۶۴
کد خبر: ۱۳۷۴۸۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش ظرفیت تولید "کحافظ" با راه اندازی خطوط جدید

می متالز - مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت کاشی حافظ گفت: تاکنون در ۶ ماهه نخست سال در چند مرحله مجموعا ۳۵ درصد افزایش قیمت فروش محقق شده است.
افزایش ظرفیت تولید "کحافظ" با راه اندازی خطوط جدید

افزایش ظرفیت تولید

به گزارش می متالز، امیرمصطفی اعرابی پور، مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت کاشی حافظ درخصوص نرخ فروش داخلی و صادراتی، مقدار تولید و مقدار فروش داخلی و صادراتی اظهار کرد: مقدار تولید، مقدار فروش داخلی و صادراتی، نرخ فروش داخلی و صادراتی به شرح جدول زیر است:

وی درباره تغییر نوع فروش شرکت افزود: قطعا شرکت با راه اندازی طرح توسعه تولید کاشی پرسلانی علاوه بر حفظ مشتریان و برند‌های با ارزش خود برای شبکه مویرگی داخلی برنامه منسجمی خواهد داشت. از این طریق شبکه فروش جدیدی ایجاد خواهد شد که باعث متوسط قیمت فروش بین ۱۰ الی ۱۵ درصد قابلیت افزایش خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت کاشی حافظ درخصوص طرح توسعه شرکت و تاثیر آن برظرفیت تولید و فروش ادامه داد: با راه اندازی دو خط جدید که پیش بینی می‌شد در ماه بهمن شروع به فعالیت کند، ظرفیت شرکت از ۵ میلیون متر مربع به ۱۰ میلیون متر مربع در سال افزایش پیدا خواهد کرد. از آنجا که خطوط جدید اختصاص به تولید محصولات لوکس دارد میانگین نرخ فروش افزایش خواهد یافت. به طوری که در سه ماهه اول راه اندازی با فرض راندمان ۷۰ درصد، حجم فروش شرکت بالغ بر ۱۴۰۰ میلیارد ریال افزایش خواهد یافت؛ بنابراین با بهره بردای از خطوط جدید در سال ۱۴۰۰ مبلغ فروش به ۷۰۰۰ میلیارد ریال خواهد رسید که با فرض ثبات قیمت فروش نسبت به بودجه سال ۱۳۹۹ به میزان ۳.۵ برابر رشد خواهد داشت.

عضو هیات مدیره شرکت کاشی حافظ درباره نحوه قیمت گذاری محصولات نیز بیان کرد: قیمت گذاری محصولات با درنظر گرفتن مصوبات انجمن شرکت‌های کاشی و سرامیک ایران، ظرفیت بازار و قیمت محصولات مشابه رقبا و نیز قیمت تمام شدن محصولات تعیین شدن و بعد از تایید هیات مدیره شرکت نهایی می‌شود. تاکنون در ۶ ماهه نخست سال در چند مرحله مجموعا ۳۵ درصد افزایش قیمت فروش محقق شده است.

اعرابی پور درباره محصولات با کیفیت درجه یک، دو و سوم این شرکت خاطرنشان کرد: افزایش تولید محصولات درجه یک از حدود ۷۰ درصد در سال ۱۳۹۸ به حدود ۸۵ درصد در ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور سال جاری رسیده که این رقم با بهره برداری از پروژه‌های تعریف شده در شرکت بالاتر نیز خواهد رفت.

وی درخصوص سهم بازار کاشی حافظ در بازار داخلی و منطقه‌ای توضیح داد: استراتژی این شرکت تولید انبوه نیست و تولید محصولات با ارزش افزوده بالا هدف بوده است. سهم بازار کاشی حافظ در سایز ۱۰۰*۱۰۰ که سودآورترین محصول شرکت بوده حدود ۸۰ درصد بازار بوده و سایر سایز‌ها فقط از جهت تکمیل سبد محصولات تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت کاشی حافظ درباره مقاصد صادراتی محصولات این شرکت عنوان کرد: در حال حاضر شرکت صادرات خود را به کشور‌های امارات، عمان، قزاقستان، آذربایجان، عراق، ارمنستان، گرجستان، قطر، پاکستان و افغانستان را دارد که البته برای کشور‌های کنیا و کره نیز بازاریابی‌های لازم انجام شده و امید است با توجه به کیفیت محصولات تولیدی شرکت حافظ این مهم در کوتاه‌ترین زمان به ثمر رسد.

وی در این باره ادامه داد: فروش صادراتی توسط شرکت انجام می‌شود و به صورت دلاری و به نرخ سامانه نیما تسعیر می‌شود.

عضو هیات مدیره شرکت کاشی حافظ با اشاره به اینکه چه میزان از ظرفیت تولید شرکت بلااستفاده مانده، بیان کرد: از سال ۹۵ تاکنون و افزودن ماشین آلات به روز و جدید به خط تولید، میزان تولید شرکت از روزی ۵۰۰۰ متر به بالای روزی ۱۳۰۰۰ متر افزایش یافته و تاکنون به بالغ بر ۹۰ درصد ظرفیت خود رسیده که شرکت در حال برنامه ریزی برای افزایش ظرفیت تولید برای استفاده حداکثری از ظرفیت موجود و افزایش توان بالقوه تولید است.

اعرابی پور درخصوص دریافت مجوز شهرک صنعتی شرکت خاطرنشان کرد:فعال کردن واحد‌های جدید در فضای کارخانه باعث می‌شود تا بخشی از زنجیره تامین به محل کارخانه منتقل شود که از نتایج آن کاهش عوامل تشکیل دهنده هزینه‌های تامین از جمله هزینه حمل و افزایش سودآوری خواهد بود. پیش بینی می‌شودتا ۵-۷ درصد از هزینه‌های حمل کاسته شود.

این عضو هیات مدیره شرکت کاشی حافظ گفت: همچنین راه اندازی واحد‌های جدید نیز برای شرکت سودآوری مجزا خواهد داشت. از طرف دیگر بهره مندی از ظرفیت‌های قانونی برای استفاده از معافیت‌های قانونی برای استفاده از معافیت‌های پیش بینی شده در قانون از مزایای این مجوز است. علاوه بر توسعه و افزایش تولید، بخشیا ز دارایی‌های شرکت که در زمین صنعتی سرمایه گذاری شده است.

عناوین برگزیده