تاریخ: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۴۲
بازدید: ۲۰۴
کد خبر: ۱۳۷۴۹۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
چین بازار سنگ آهن را گرم نگه داشته است؛

چین طی ۹ ماه، به اندازه کل سال ۲۰۱۹ مس وارد کرد

می متالز - داده های رسمی نشان می دهد که واردات مس چین در سپتامبر نسبت به ماه قبل از آن افزایش یافته است، زیرا بهبود فعالیت‌های کارخانه ای چین، تقاضای این فلز را با افزایش مواجه کرده است.
چین طی ۹ ماه، به اندازه کل سال ۲۰۱۹ مس وارد کرد

به گزارش می متالز، اداره گمرک چین اعلام کرد: واردات تولیدات مس و محصولات مسی خام در سپتامبر به 722 هزار و 450 تن رسید که به سطح رکورد واردات 762 هزار و 210 تنی در ماه جولای(بیشترین واردات) نزدیک شد. این سطح 8.1 درصد بالاتر از ماه آگوست  امسال و همچنین 62.3 درصد بالاتر از سپتامبر 2019 (445 هزار تن) بود.

واردات مس چین به عنوان بزرگ ترین مصرف کننده مس و آلومینیوم در جهان شامل محصولات آند، تصفیه شده، آلیاژ و نیمه ساخته است. فعالیت کارخانه ها در چین- بزرگ ترین مصرف کننده فلزات در جهان- در سپتامبر افزایش یافت. همچنین با توجه به تداوم بهبود اقتصادی پس از شیوع ویروس کرونا، شاهد افزایش واردات مس در ژوئن و جولای به بالاترین میزان بودیم.

گمرک چین اعلام کرد: واردات این کالاها در 9 ماهه 2020(از ابتدای سال تا پایان سپتامبر) با 41 درصد افزایش نسبت به پارسال به 4.99 میلیون تن رسیده است. در سال 2019 در مجموع بیش از 4.98 میلیون تن مس کار نشده و محصولات مسی توسط این کشور وارد شده بود.

از طرفی، میزان واردات کنسانتره مس یا سنگ مس فرآوری شده در سپتامبر امسال 2 میلیون و 140 هزار تن بود که بالاترین میزان ماهانه طی 10 ماه گذشته به شمار می رفت. این میزان هم از آگوست امسال و هم از سپتامبر 2019 بالاتر بود. به نظر می‌رسد، برنامه چین برای محدودیت واردات قراضه با هدف کنترل آلایندگی سبب افزایش واردات انواع مس شده است.

در همین حال، چین در ماه سپتامبر 426 هزار و 469 تن آلومینیوم خام و محصولات آلومینیومی از جمله محصولات اولیه، آلیاژ و آلومینیوم نیمه ساخته صادر کرد، در حالی که این رقم در ماه آگوست 395 هزار و 424 تن بود.

بر اساس این گزارش، این سطح ماهانه بالاترین میزان از ماه آوریل محسوب می شود، زیرا هم اکنون سفارش های پس از شوک اولیه ویروس کرونا در اوایل امسال همچنان در حال بهبود است. صادرات ژانویه تا سپتامبر هنوز 18 درصد نسبت به سال گذشته کمتر است.

شاخص مدیران خرید یا همان PMI در بخش فعالیت های ساخت و ساز چین در ماه سپتامبر60.2 بود و همین شاخص برای بخش تولید 51.5 واحد اعلام شد. اعداد بالای 50 خبر خوبی برای رونق و توسعه فعالیت ها به شمار می رود.

همچنین گزارش های حاکی است، چین که 70 درصد سنگ آهن حمل شده از راه دریا را می خرد، در ماه های اوج کرونا همچنان به خرید و ذخیره سازی این کالا ادامه داده و حال که وارد دهمین ماه از سال 2020 شده ایم، همچنان بازار این کالا را گرم نگه داشته است. 

گمرک چین در روزهای اخیر اعلام کرد که در ماه آگوست 95 میلیون تن سنگ آهن دیگر در بنادر این کشور پهلو گرفته و این یعنی 6.2 درصد بیشتر از آگوست 2019 خریداری شده است. همچنین به گزارش رویترز، واردات سنگ آهن این کشور در ماه سپتامبر بیش از 108 میلیون تن اعلام شده است.

ax

خرید پرحجم چین در ماه های سپری شده از سال 2020، بازده 34 درصدی را برای قیمت سنگ آهن از ابتدای سال تاکنون به ارمغان آورده و سنگ آهن با حرکت در محدوده قیمتی 120 تا 130 دلار در هر تن به بالاترین سطح در شش سال اخیر رسیده است. این کشور در ماه سپتامبر علاوه بر افزایش واردات مس و سنگ آهن، شاهد رشد واردات دانه روغنی سویا و نفت خام نیز بود.

عناوین برگزیده