تاریخ: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۱۳
بازدید: ۲۲۵
کد خبر: ۱۳۷۵۱۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

فولاد ضد زنگ چین: افزایش قیمت صادراتی با افزایش یوان

می متالز - صادرات فولاد ضد زنگ چین افزایش یافت که دلیل آن افزایش ارزش یوان، افزایش تقاضای خریداران و افزایش قیمت های داخلی است.
فولاد ضد زنگ چین: افزایش قیمت صادراتی با افزایش یوان

قیمت داخلی

به گزارش می متالز، کویل نورد سرد فولاد ضد زنگ ۲ میلی متر گرید ۳۰۴ داخلی: ۱۴،۵۰۰-۱۵،۲۰۰ یوان (۲،۱۵۹-۲،۲۶۳ دلار) به ازای هر تن ، ۱۰۰ یوان افزایش قیمت در هر تن نسبت به هفته گذشته خریداران طی هفته گذشته میزان خرید را برای تکمیل موجودی کالا افزایش دادند و به این ترتیب قیمت ها کمی افزایش یافت. فعالان بازار به دلیل پیشرفت های مثبت در صنایع پایین دستی نسبت به بازار فولاد ضد زنگ در چند ماه آینده خوشبین هستند. به عنوان مثال ، تولید خودرو در ماه سپتامبر به ۲٫۵۴ میلیون دستگاه رسید. این رقم نسبت به سال گذشته ۱۴٫۱ درصد و نسبت به ماه گذشته ۱۹٫۱ درصد افزایش داشت. طبق انجمن تولید کنندگان خودرو چین این ششمین ماه متوالی است که تولید خودرو رشد سالانه را نشان می دهد.

منابع گفتند: “علاوه بر این ، تقاضا برای لوازم خانگی به عنوان محصولات فولادی ضد زنگ نیز خوب است.” براساس اداره ملی آمار ، شاخص قیمت مصرف کننده چین نسبت به سال گذشته ۱٫۷ درصد و نسبت به ماه گذشته ۰٫۲ درصد افزایش داشته است.

 
صادرات میلگرد

صادرات فولاد ضد زنگ کویل نورد سرد ۲ میلی متر گرید ۳۰۴: ۲،۰۳۰-۲،۰۷۰ دلار در هر تن فوب چین ، ۴۰-۶۰ دلارافزایش قیمت در هر تن
صادرات فولاد ضد زنگ کویل نورد گرم گرید ۳۰۴: ۱،۹۳۰-۱،۹۵۰ دلار در هر تن فوب چین ، ۵۰-۷۰ دلار افزایش قیمت در هر تن

افزایش یوان در برابر دلار آمریکا باعث شد صادر کنندگان فولاد ضد زنگ پیشنهادات خود را افزایش دهند. بر اساس اعلامیه ارزی وزارت امور خارجه چین ، در ۱۵ اکتبر ۶٫۷۴ یوان در هر تن به ۱ دلار رسید و در ۳۰ سپتامبر ۶٫۸۱ یوان معادل ۱ دلار بود. تقاضای بالا نیز از افزایش قیمت های صادراتی حمایت می کرد.
منابع گفتند: “برخی از خریداران برای اطمینان از تحویل بار برای اواسط ماه دسامبر در آستانه تعطیلات کریسمس و سال نو ، فولاد ضد زنگ را رزرو کردند. تاجری در شرق چین به Fastmarkets گفت: “اما دیگران به دنبال لوازم با قیمت پایین بودند و علاقه ای به کالاهای چینی نداشتند.”

 
واردات میلگرد

واردات کویل نورد سرد فولاد ضد زنگ ۲mm گرید ۳۰۴: ۱،۹۷۰-۲،۰۳۰ دلار به ازای هر تن از کشورهای آسیای شرقی ، ۲۰-۳۰ دلار افزایش قیمت به ازای هر تن
واردات کویل نورد گرم فولاد ضد زنگ گرید ۳۰۴: ۱۸۳۰-۱۸۷۰ دلار به ازای هر تن از شرق آسیا ، ۳۰-۴۰ دلار به ازای هر تن افزایش قیمت نسبت به هفته گذشته

کویل نورد سرد ضد زنگ اندونزی با قیمت ۱،۹۷۰-۲،۰۲۰ دلار به ازای هر تن عرضه شد که طی دو هفته گذشته ۲۰ دلار به ازای هر تن افزایش قیمت داشت.
پیشنهادات ورق نورد گرم ضد زنگ تولید شده در اندونزی ۱۸۵۰-۱۸۷۰ دلار در هر تن از شرق آسیا بود که ۴۰-۵۰ دلار در هر تن افزایش قیمت داشت. چین این محصول را طی یک هفته گذشته خریداری کرده است. اما تناژ آن خیلی زیاد نبود. منابع بازار گفتند: “سهام داران کره جنوبی به دلیل موجودی زیاد در رزرو فعالیت کمتری داشتند.”

عناوین برگزیده