تاریخ: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۰۰
بازدید: ۱۸۵
کد خبر: ۱۳۷۵۵۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت خبر داد:

تاسیس ۱۰ هلدینگ سرمایه‌گذاری و پذیرش ۵۰ معدن در بورس تا پایان سال

می متالز - معاون طرح و برنامه وزارت صنعت از تشکیل ۱۰ هلدینگ سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و معدن و پیش بینی پذیرش در بورس ۵۰ معدن از ۵۰۰ معدن فعال تا پایان سال خبر داد.
تاسیس ۱۰ هلدینگ سرمایه‌گذاری و پذیرش ۵۰ معدن در بورس تا پایان سال

به گزارش می متالز، سعید زرندی با اعلام اینکه سرمایه‌گذاری از نیازهای اصلی حوزه معادن است، گفت: تشکیل هلدینگ سرمایه‌گذاری از امکاناتی است که بازارسرمایه در قالب شرکت‌های سهامی عام پروژه فراهم کرده است. بنابراین گام‌های اولیه راه‌اندازی هفت هلدینگ سرمایه‌گذاری بخش صنعت و سه هلدینگ بخش معدن با اعمال ملاحظات قانونی برداشته شده که بزودی عملیاتی می‌شود.

وی افزود: هدایت نقدینگی و سرمایه‌های سرگردان به بازار سرمایه و بخش‌های مولد در اولویت وزارت صنعت بوده و ز اواخر سال گذشته به بخش تولید و حوزه معادن توجه ویژه‌ای شده و برنامه‌های مشخصی پیشنهاد ارائه شده و تمام محصولات معدنی و زنجیره ارزش تولید با جدیت تمام دنبال خواهد شد.

زرندی ادامه داد: طی فراخوانی از معادن بخش خصوصی دعوت شد تا از ظرفیت بازارسرمایه در قالب عرضه اولیه و انتشار اوراق استفاده کنند و تاکنون حدود ۵۰۰ معدن از این موضوع استقبال کرده و در جلسات مشاوره حضور یافتند که در صورت فراهم شدن پذیرش ۵۰ معدن تا پایان سال جاری، عمل کار بسیار مهمی انجام شده که می‌تواند مقدمه‌ای برای سال‌های آینده باشد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده